AH haalt nog eens 13 producten terug

Verpakte vleeswaren bij Albert Heijn. Foto: Koos GroenewoldZAANDAM - Albert Heijn heeft nog eens 13 soorten voorverpakte vleeswaren van het huismerk teruggehaald. De allergenendeclaratie bleek niet in orde.

Het gaat om dertien artikelen van het eigen huismerk. Verschillende verpakkingen chorizo, filet d'Ardenne, Griekse runderfileté, Yorkham gegrild, blik boterhamworst, Ardenner kiprollade, gegrilde knusperham en gebraden gehakt. De verpakking bevat onjuiste informatie over de schadelijkheid voor mensen met een voedselallergie of zelfs ten onrechte een koemelk- of glutenvrij-icoon.

De recall is het gevolg van een intern onderzoek van AH naar de allergenendeclaratie van de 250 soorten vleeswaren. Die volgde op de recall van de Kempische ham van donderdag. Volgens woordvoerster Els van Dijk verwacht AH dat het bij de recall van veertien producten blijft.

Lees ook:
Henri van de Bilt: geen schuld aan foute hampakjes

Lees ook
Decemberaanbod gebruikte MULTIVAC-machines

Decemberaanbod gebruikte MULTIVAC-machines

Heeft u op zeer korte termijn een traysealer, dieptrekker of portioneermachine nodig? Geen tijd om maanden te wachten op levering? MULTIVAC kan snel schakelen en biedt naast splinternieuwe verpakkings- en verwerkingsmachines ook gebruikte machines uit voorraad te koop en te huur aan.

Packaging Innovations ‘pakt door’ richting de toekomst

Packaging Innovations ‘pakt door’ richting de toekomst

Packaging Innovations is terug: 17 en 18 november 2021 stond Taets in Zaandam in het teken van (consumenten)verpakkingen. Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Marcom en Content bij Easyfairs: “We hebben als organisatie echt enorm genoten bij het zien van de gesprekken die onze exposanten, partners en bezoekers met elkaar hadden. Daarnaast waren wij...

‘Lekker gewerkt, Campina’ | Duurzaam lijken, zodat je niet duurzaam hoeft te doen

‘Lekker gewerkt, Campina’ | Duurzaam lijken, zodat je niet duurzaam hoeft te doen

Verpakkingen verduurzamen in rap tempo. Als je niet verduurzaamt, verlies je het van de “groene” verpakking van de concurrent in het schap. Maar écht verduurzamen is vaak lastig en nog vaker duur. Dus dan doen we toch gewoon alsof?