Ongeloofwaardig

29 juli 2013 Jan Joosten

Het eerste halfjaar zit erp. De barbecue-omzet viel tegen, omdat op alle feestdagen het weer tegen zat. Met als dieptepunt de Pinksterdagen.

Wij hebben wat ingeleverd, maar als ik de index van onze organisatie zie, is deze nog steeds honderd. Je krijgt er haast een minderwaardigheidscomplex van. Blijkbaar heb je door de jaren heen nog steeds slagers die altijd gewonnen hebben en nooit verloren. Toch staan de klantenaantallen onder druk en die neerwaartse spiraal is al lang bezig. Dus we moeten vooruit en zien dat wij weer meer mensen in de winkel krijgen. Kortom: de mensen moeten terugkomen op het nest van de slager.

Mijn idee is om een actieweek bij de slager te organiseren, genaamd 'Terug op het Nest' (naam geregistreerd, J.J.). De bedoeling is om de doelgroep 25-45 jaar uit te nodigen om een bezoekje te brengen aan de slager van vroeger waar ze plakje worst kregen en waar het zo heerlijk rook naar gebraden en gerookte vleesspecialiteiten. De doelgroep die ik voor ogen heb, is in geen jaren bij een slager meer binnen geweest, omdat ze alles in één keer meenemen uit de supermarkt. Ik hoor weleens de reactie van een verloren dochter die weer eens in de winkel komt. 'Kent u mij nog? Ik kreeg vroeger altijd een plakje worst van u en wat hebben jullie veel lekkere dingen!'

Terug op het nest bij de slager kan met een goed onderbouwde reclameactie succesvol zijn, in mijn ogen. We hebben nieuwe klanten (fans) nodig om te overleven. De beste tijd voor de actie is februari-maart. Hopelijk wordt het idee overgenomen door onze eigen organisaties, want het is natuurlijk geen sigaar uit eigen koker.

Beste lezers, ik heb met veel genoegen een aantal jaren de columns voor Vleesmagazine mogen schrijven. Soms kreeg ik felle kritiek, maar dat vond ik niet erg. Als columnist mag je een eigen mening hebben, je bent vrij! Maar ik hoop ook dat ik collega's aan het denken heb gezet. Het zou mooi zijn als jullie af en toe ook gelachen hebben. Er komt nieuw elan aan, tijd om het stokje door te geven. Bedankt voor de aandacht!

Het gaat u allen naar den vleze!

Altijd op de hoogte blijven?