Omdat we thuisblijven

attachment-001_rb-image-1644245

De detailhandelspecialist is weer in beeld. Dat is wellicht het enige goede nieuws aan de verschrikkelijke coronacrisis, waar we nog altijd middenin zitten.

Slagers, bakkers, groenteboeren, visspecialisten; ze kwamen allemaal letterlijk in beeld nu ‘Koop lokaal’ de aandacht van de consument heeft. Overal in de branche zijn verschillende initiatieven ontplooid om de omzetten op peil te houden en daar waar mogelijk te verhogen.

Complimenten voor KNS

Hier is zeker een compliment op zijn plaats voor brancheorganisatie KNS, die heel actief aansprekende consumentencampagnes optuigde. In het begin van de crisis werd de campagne ‘Juist nu’ gelanceerd om de zichtbaarheid van de slager te vergroten onder het Nederlandse publiek. En duidelijk te maken dat je voor vers vlees, vleeswaren en meer vooral naar de slager moet, juist in deze tijd. Voor de zomermaanden is een nieuwe campagne voor sociale media ontwikkeld met een verwijzing naar onze huidige manier van leven, met als thema ‘Omdat we thuisblijven deze zomer’.

Webshop hoogte prioriteit

Veel ondernemers zijn serieus aan de slag gegaan met een webwinkel. In zijn column schrijft Wouter van de Veen over de ‘opening van een nieuw ‘filiaal’ in sneltreinvaart’ en - toeval of niet - ook columnist Franny van Linschoten schrijft over de webshop die plotseling de hoogste prioriteit kreeg.

[intermezzo:1]

Consumenten weten hun weg naar de slager te vinden. Ook digitaal. Daar sprong ondernemer en slagerszoon Ben Hansen weer handig op in. Hij wil leveranciers én versondernemers online met elkaar in contact brengen in een nieuw bestelplatform, Nextdeli.

Het is natuurlijk nog wel even afwachten of de trend ‘Koop lokaal’ verder doorzet, nu de eerste zware maanden van de lockdown achter ons lijken te liggen. Laten we het hopen, zeker nu we thuisblijven deze zomer.

 
Lees ook
‘Machinale verwerking gaat sneller en is uiterst hygiënisch’

‘Machinale verwerking gaat sneller en is uiterst hygiënisch’

De vleessector verandert snel en ingrijpend - tijdens deze pandemie al helemaal. De industrie verandert in hetzelfde tempo mee. “De techniek ondersteunt ons ambacht.” Vandaag het eerste deel van deze rondvraag met Hein Pije van Marel.

Plezier + resultaat (€) = voldoening (P+R=V)

Plezier + resultaat (€) = voldoening (P+R=V)

Ondernemer word je niet met als eerste doel om veel geld te verdienen. Belangrijker is het om je hart te volgen en te doen wat je leuk vindt. Dat is onder de gegeven omstandigheden met corona vrij lastig. Wij zijn ervan overtuigd dat plezier in wat je doet en resultaat (€) leiden tot voldoening.In de laatste editie van Vleesmagazine van 2020 deelden...

René en Robert Dalhuisen: ‘Fijn om als slagersbroers te overleggen’

René en Robert Dalhuisen: ‘Fijn om als slagersbroers te overleggen’

De broers René en Robert Dalhuisen hebben het slagersvak met de paplepel ingegoten gekregen. Zowel hun opa als hun vader was slager. Ze runnen beiden hun eigen slagerij. René doet dat in Deventer en Robert in Breukelen. Hun winkels zijn heel verschillend, maar toch zijn er overeenkomsten. En het allerbelangrijkste? Met elkaar praten over positieve en...