DP&S is in elk opzicht 'futureproof'

DP&S Burger kind

Dutch Protein & Services (DP&S) is helemaal klaar voor de duurzame markt van de toekomst. Het Nederlandse familiebedrijf is al meer dan 50 jaar een vertrouwde waarde in de voedingsmiddelenindustrie, als leverancier van totaaloplossingen op basis van functionele ingrediënten. Van 14 t/m 19 mei presenteert DP&S op de IFFA in Frankfurt een reeks even verrassende als smaakvolle innovaties. Voedselveiligheid, duurzaamheid en food trends staan prominent op de agenda van IFFA 2022. DP&S laat producenten zien en proeven hoe je deze thema’s in heerlijke nieuwe marktkansen kunt vertalen.

Eigen set van oplossingen

DP&S gelooft heilig in de meerwaarde van technologie en toegepaste expertise. Door deze op de juiste manier te verbinden met eersteklas grondstoffen heeft het bedrijf een uitgekiende lijn van eigen ingrediëntconcepten ontwikkeld voor de functionele basis (core solutions), een knapperige bite (coating solutions) en de juiste smaak (flavoring solutions) van het beoogde product. Afhankelijk van de wensen van de klant worden de juiste, complementaire keuzes gemaakt en in samenhang gefinetuned tot een appetijtelijk en smakelijk resultaat.    

Investeren in de markt van morgen

DP&S zet zijn geloof in de groeimarkt van morgen in elk opzicht kracht bij. Het bedrijf verwierf als eerste ter wereld de Plant-Based Global Standard. Een waardevolle aanvulling op BRC8, Riskplaza en haar andere certificeringen, voor biologische, halal, koshere en allergenenvrije producten. Ook opende DP&S in 2021 een ultramoderne productiefaciliteit met ruimte voor expansie en wordt er structureel en vol overtuiging geïnvesteerd in research en productinnovatie op het gebied van plantaardige alternatieven. Uiteraard blijft DP&S ook totaaloplossingen leveren voor producten op basis van vlees, gevogelte, vis en groenten.

Innovaties waar je op kunt bouwen en vertrouwen

DP&S weet innovatie te verbinden aan zekerheid en betrouwbaarheid. Een unieke combinatie. Het bedrijf voldoet al vele jaren aan de hoogste normen op het gebied van voedselveiligheid en kwaliteitsmanagement, van inkoop tot en met verpakking. Elke productiebatch is 100% traceerbaar qua herkomst en samenstelling, en kruisbesmetting wordt gegarandeerd voorkomen.

DP&S staat op de IFFA met een gloednieuwe stand, die in elk opzicht model staat voor de toekomstvisie en identiteit van het DP&S van vandaag. Ook in dat opzicht is DP&S 100% futureproof: innovatiever dan ooit en betrouwbaar als altijd. Meer over de visie, de meerwaarde en de unieke oplossingen van DP&S vindt u op de eveneens geheel vernieuwde website van DP&S: www.dpsfood.nl

Dutch Protein & Services (DP&S) is a family-owned company with more than 50 years of experience as a supplier of functional ingredients in the food industry. The company takes its responsibility to offer and supply ingredients that are safe, sustainable and controlled from field to product. Together with its customers, DP&S connects these ingredients to their process and raw material in order to create the best and most delicious product in an industrial environment. The six pillars of DP&S are: Customer Focus, Food Expertise, Quality Assurance, Innovation Power, Sustainability and Reliability.

 

Lees ook
Vleesbranche in de media – Week 24

Vleesbranche in de media – Week 24

De nieuwe cao voor het Slagersbedrijf, de populariteit van de barbecue en een Leidse slager over de coronacrisis. Wat lazen we deze week over de vleesbranche? Een greep uit de media.

Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion Food Group was een van de exposanten tijdens PLMA 2022, de private label vakbeurs georganiseerd door de Private Label Manufacturers Association. Duurzaamheid, gezondheid, convenience en creativiteit voerden de boventoon.

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.