Coronacrisis leidt tot extra service

3 april 2020 Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS)

 

De consumentenbehoefte verandert razendsnel, als gevolg van het coronavirus. Slagers merken dat uiteraard ook en spelen hier massaal op in door bestel- en bezorgmogelijkheden te bieden.

“Consumenten zien ertegenop om lang in een winkel te zijn,” zegt KNS-directeur Marian Lemsom. “Ondanks het feit dat er extra hygiënemaatregelen worden genomen. Daarom zie je dat veel slagers een bestel- en bezorgservice starten. Bestellingen worden opgehaald waardoor de wachttijd en dus verblijfsduur in de winkel korter is, of boodschappen worden thuisbezorgd. De maatschappelijke en sociale functie van de slager wordt hiermee bevestigd, zeker richting de oudere en minder mobiele consument. Consumenten gaan massaal voor boodschappen naar de supermarkten. Voor de spreiding van de koopstromen is het belangrijk dat consumenten weten dat slagers en de andere lokale vers-specialisten open zijn én online mogelijkheden bieden. Deze extra kanalen voor bestellen en bezorgen helpen de consumenten in hun dagelijkse behoefte aan gezonde voeding te voorzien.”

In de slagerijen worden extra hygiënemaatregelen genomen naast de richtlijnen van het RIVM. Zo wordt pinnen gestimuleerd, is er aandacht voor afstand en hoeveelheid klanten in de winkel.Het doen van bestellingen en daarmee korte wachttijden is hier ook een voorbeeld van.

Altijd op de hoogte blijven?