Wessanen zet in op eigen merken

13 augustus 2012 redactie

Beckers leed vorig jaar omzetverliesUTRECHT – De eigen merken, zoals Beckers, krijgen van Wessanen de komende jaren meer aandacht. De productie en ontwikkeling van huismerken levert voedingsmiddelenbedrijf Wessanen te weinig op, bleek dinsdag uit de jaarcijfers.

De snacks van Beckers kregen vorig jaar al een oppepper. Het assortiment werd uitgebreid en het logo werd opgefrist. Beckers deelde de klassieke snacks zoals kroketten en frikadellen in onder de Classic Snacks en de wat luxere, etnische hapjes in onder de World Snacks. Tevens kwamen er Italiaanse deegsnacks onder de naam Righi bij. Wessanen zet deze lijn, ondanks dat Beckers in het vierde kwartaal omzet verloor, het komende jaar door, zegt woordvoerder Timo de Grefte.

'We hebben het afgelopen jaar een lastige markt gehad, maar we hebben wel de effecten gemerkt van onze restyling', zegt De Grefte. Komend jaar zal Beckers nieuwe producten ontwikkelen en de kwaliteit van bestaande producten verbeteren.

De totale omzet van Wessanen bedroeg vorig jaar 1,87 miljard euro. Dit is 10 procent minder dan de 2,07 miljard euro in 2004. De nettowinst steeg wel, van 10,5 miljoen euro naar 25 miljoen euro. Deze stijging is vooral te danken aan lagere reorganisatielasten.


Altijd op de hoogte blijven?