Vleessector lanceert Nederland Vleesland

Nederland Vleesland

Foto: Nederland Vleesland

Op 1 september lanceren de samenwerkende organisaties uit de vleesketen de website Nederland Vleesland. Met deze nieuwe website wil de branche de feiten en het eerlijke verhaal over vlees en de vleessector vertellen.

“Er is de afgelopen maanden/jaren veel gesproken en geschreven over de vleessector in Nederland”, staat er te lezen in het persbericht over Nederland Vleesland. “In de politiek, in de kranten en op radio en TV. En dit was niet altijd positief en niet altijd terecht.”

Maatschappelijke dialoog

Met de lancering van de website wil Nederland Vleesland een maatschappelijke dialoog starten. “Organisaties uit de Nederlandse vleesketen hebben de handen ineengeslagen om gezamenlijk en proactief met feiten en het eerlijke verhaal naar buiten te treden. Dit gebeurt onder de noemer: ‘Nederland Vleesland, waar smaken verschillen’.”

Nederland Vleesland

Donderdag 1 september vindt de feestelijke lancering plaats. Hier introduceert Laurens Hoedemaker van COV Nederland Vleesland. Linda Verriet van Producenten Organisatie Varkenshouderij spreekt onder andere over de carbon footprint van varkensvlees versus vegetarische alternatieven.

Vleesketen

Nederland Vleesland is een initiatief van de samenwerkende organisaties uit de vleesketen. Dit zijn: Vlees.nl, Koninklijke Nederlandse Slagers, Stichting Brancheorganisatie Kalversector, The Pigstory, Vleeschwaar, Stichting Voorlichting Varkensketen en Vee & Logistiek Nederland.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
‘Assortiment uitbreiden met in huis gerijpte producten’

‘Assortiment uitbreiden met in huis gerijpte producten’

Het personeelstekort is ook in de vleesbranche een probleem. Machineleveranciers spelen eropin met ‘slimme machines’ en meer aandacht voor automatisering om de processen vloeiender te laten verlopen. Vandaag het laatste deel van deze rondvraag met Jan de Jager van Dry Ager Benelux.

Onderzoek naar werknemers in vleessector

Onderzoek naar werknemers in vleessector

Ruim 37 procent van de werknemers in de vleessector is in dienst van een uitzendbureau. Dat blijkt uit onderzoek van SEO Economisch Onderzoek in opdracht van minister Karien van Gennip van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Fan

Fan

Toen ik Gertjan Kiers vroeg een column te schrijven over automatisering en digitalisering, het thema van ditnummer, kreeg ik ongeveer de reactie die ik verwachtte. Gertjan, slager in hart en nieren en nooit te beroerd om zijn ongezouten mening te geven, was op zijn zachtst gezegd weinig enthousiast over de onderwerpkeuze. Ik verheugde me meteen al op...