Vleesbranche ziet brood in vezelvlees

SONY DSC

DOETINCHEM – De vleesbranche is positief over innovaties in het vlees, zoals Enkco dat vlees met tarwevezels (Meatless) op de markt brengt. Driekwart juicht dit soort initiatieven toe omdat het bijdraagt aan een positiever imago van vlees.

DOETINCHEM – De vleesbranche is positief over innovaties in het vlees, zoals Enkco dat vlees met tarwevezels (Meatless) op de markt brengt. Driekwart juicht dit soort initiatieven toe omdat het bijdraagt aan een positiever imago van vlees.


Dat bleek uit de stelling ‘Vlees met een percentage tarwevezel erin (Meatless) zoals Enkco op de markt brengt is een uitkomst voor de vleesindustrie', die meat&meal.nl op de site had.


15 procent staat juist negatief tegenover dit soort initiatieven, omdat de sector daarmee het product verloochent waar zij juist trots op moet zijn, namelijk echt vlees.


Van de reageerders op de stelling denkt 8 procent dat het allemaal niet uitmaakt, omdat de prijs voor de klant toch de belangrijkste beweegreden voor de aankoop is. Slechts 3 procent twijfelt, meer omdat zij bang zijn dat het vlees er niet lekkerder van wordt.


 

In de papieren editie van Meat & Meal reageren deskundigen op de stelling. Dit zijn Jean Remy Valk van scharrelrundvlees-importbedrijf France Limousin, Frans Egberts van vleeswarenfabriek Henri van de Bilt, Jos Hugense van Meatless en foodkenner/journalist Wouter Klootwijk.


Lees hun reacties op in de nieuwste Meat & Meal


Lees ook:

Enkco brengt vlees met Meatless op de markt (22 februari 2007) 


Stem mee op onze nieuwe stelling: ‘Werken op zaterdag in de vleesindustrie moet verplicht worden.’


Gratis proefnummer Meat & Meal


Lees ook
Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Veel Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte. Ze zijn het van huis uit gewend of degene die kookt maakt gerechten met vlees of vis. Zes op de tien Nederlanders omschrijft zichzelf als vleeseter. Dat blijkt uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu.

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

Een meerderheid van de Nederlanders steunt het verhogen van de prijs van dierlijke producten of gerechten, zo blijkt uit onderzoek dat Kieskompas uitvoerde in opdracht van ProVeg.