Vleesbranche ziet brood in vezelvlees

SONY DSC

DOETINCHEM – De vleesbranche is positief over innovaties in het vlees, zoals Enkco dat vlees met tarwevezels (Meatless) op de markt brengt. Driekwart juicht dit soort initiatieven toe omdat het bijdraagt aan een positiever imago van vlees.

DOETINCHEM – De vleesbranche is positief over innovaties in het vlees, zoals Enkco dat vlees met tarwevezels (Meatless) op de markt brengt. Driekwart juicht dit soort initiatieven toe omdat het bijdraagt aan een positiever imago van vlees.


Dat bleek uit de stelling ‘Vlees met een percentage tarwevezel erin (Meatless) zoals Enkco op de markt brengt is een uitkomst voor de vleesindustrie', die meat&meal.nl op de site had.


15 procent staat juist negatief tegenover dit soort initiatieven, omdat de sector daarmee het product verloochent waar zij juist trots op moet zijn, namelijk echt vlees.


Van de reageerders op de stelling denkt 8 procent dat het allemaal niet uitmaakt, omdat de prijs voor de klant toch de belangrijkste beweegreden voor de aankoop is. Slechts 3 procent twijfelt, meer omdat zij bang zijn dat het vlees er niet lekkerder van wordt.


 

In de papieren editie van Meat & Meal reageren deskundigen op de stelling. Dit zijn Jean Remy Valk van scharrelrundvlees-importbedrijf France Limousin, Frans Egberts van vleeswarenfabriek Henri van de Bilt, Jos Hugense van Meatless en foodkenner/journalist Wouter Klootwijk.


Lees hun reacties op in de nieuwste Meat & Meal


Lees ook:

Enkco brengt vlees met Meatless op de markt (22 februari 2007) 


Stem mee op onze nieuwe stelling: ‘Werken op zaterdag in de vleesindustrie moet verplicht worden.’


Gratis proefnummer Meat & Meal


Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
New-Meat, 100% plantaardig met de smaak en textuur van vlees

New-Meat, 100% plantaardig met de smaak en textuur van vlees

“We denken dat we uiteindelijk de koe kunnen verslaan”, zegt Edwin Bark, senior vicepresident bij Redefine Meat. Het bedrijf maakt 100% plantaardige producten met de smaak en textuur van vlees. Ze zijn de overall winnaar van de Horecava Innovation Award die op 9 januari uitgereikt zijn op Horecava.

Redefine Meat wint Horecava Innovation Award

Redefine Meat wint Horecava Innovation Award

De plantaardige vleesproducent Redefine Meat is de overall winnaar van de Horecava Innovation Award. Tijdens de opening van de Horecava op maandag 9 januari reikte juryvoorzitter Puck Wilbers de verschillende awards uit.

Verkoop vlees- en zuivelvervangers vlakt af, maar ABN AMRO verwacht verdubbeling in 2030

Verkoop vlees- en zuivelvervangers vlakt af, maar ABN AMRO verwacht verdubbeling in 2030

De afgelopen jaren groeide de verkoop van vlees- en zuivelvervangers explosief, maar deze lijkt nu af te vlakken. Desondanks verwacht ABN AMRO de komende acht jaar een verdubbeling van de verkoop van plantaardige alternatieven.