Vion stapt ook in vis

13 augustus 2012 Tom van der Meer

GROENLO - Vion Retail introduceert vlees en vis in één verpakking. Het product bevat onder de merknaam Mer et Terre twee apart gesealde schalen.

GROENLO - Vion Retail introduceert vlees en vis in één verpakking. Het product bevat onder de merknaam Mer et Terre twee apart gesealde schalen.


Mer et Terre is volgens Vion ontstaan omdat vrouwen soms van vis houden en mannen over het algemeen meer van vlees. Dit dilemma werd uitgangspunt om te komen tot een verpakking met twee verschillende producten. Dat meldt Vion-magazine ProVisie.


De visschaal wordt gesealed aangeleverd bij Vion Retail door ‘een gespecialiseerde visleverancier’. Deze schaal bevat een aantal visproducten zoals zalmfilet, garnalen of pangasiusfilet. De andere schaal bevat gemarineerde varkensfiletlapjes, rundersteaks, biefstuk of chipolataworstjes. Het geheel wordt als een wat luxer product in de markt gezet.


Panklaar

Op de eigen Mer et Terre website staan recepten met de producten. Vlees en vis zijn panklaar, waardoor geen ingewikkelde kookkunsten nodig zijn. Ook is het vlees en de vis te bereiden op steengrill of barbecue.


Vion denkt al aan het ontwikkelen van dergelijke schotels speciaal voor feestdagen, maar dat is afhankelijk van hoe de producten gaan lopen.


Mer et Terre wordt op dit moment als eerste bij Dirk van den Broek verkocht. Er zijn twee pakketten leverbaar, van 800 tot 850 gram.


Lees ook:

Vion boert goed in 2007 (+ download jaarverslag (24 april 2008)

Nieuwe productielijn Vion in Duitsland (10 maart 2008)

'Maaltijdcomponenten hebben toekomst' (15 februari 2008)

Vion stapt in eigen merk (16 november 2007)


Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over convenience

Alle berichten over Vion

Altijd op de hoogte blijven?