Super de Boer start discountlijn in vers

13 augustus 2012 Tom van der Meer

AMERSFOORT - Super de Boer gaat haar goedkoopste producten een uniforme uitstraling geven, onder de noemer 'Euromerk'.

AMERSFOORT - Super de Boer gaat haar goedkoopste producten een uniforme uitstraling geven, onder de noemer ‘Euromerk’.


Zo wil de retailer de discountlijn met een nieuwe herkenbare verpakking goed zichtbaar maken voor de klant.


De eerste Euromerk-producten liggen voortaan vanaf 18 mei in de Super de Boer-winkels.


Het gaat hierbij vooral om versproducten waaronder vleeswaren en kant-en-klaarmaaltijden. Eind dit jaar zal het aantal Euromerk-producten zijn opgelopen tot 300.


Super de Boer kondigde tijdens de presentatie van de jaarcijfers al aan dit jaar de prijspositionering verder aan te scherpen.


Onder de aandacht

'Met deze Budgetweken, begin dit jaar, hebben we onze goedkoopste producten in de winkels succesvol onder de aandacht gebracht', zegt commercieel directeur Eric Leebeek.


'Door nu te kiezen voor een eenduidige verpakkingslijn zijn deze aller-goedkoopste producten voor klanten nog beter herkenbaar.' De nieuwe lijn wordt volgende week bekendgemaakt aan de consumenten.


Marktleider Albert Heijn heeft overigens al jaren een eigen discountlijn onder de noemer Euroshopper.


Lees ook:

'Oorlog' in vleesschap (12 mei 2009)

C1000 verkoopt vlees voor dumpprijs van 31 cent (11 mei 2009)

AH wil tussensegment vlees (9 mei 2009)

'C1000 helpt imago vlees om zeep' (5 maart 2009)

'Stop stunten met vleesprijzen' (12 februari 2009)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over prijzen van vlees

Altijd op de hoogte blijven?