Sligro in de plus

attachment-001_rb-image-1675753

Foodgroothandel Sligro heeft zijn omzet vorig jaar met 3 procent zien stijgen ten opzichte van 2013. Dat maakte het groothandels- en supermarktbedrijf bekend.

De omzet kwam in 2014 uit op 2,57 miljard euro en was daarmee voor het eerst in de tachtigjarige geschiedenis van het bedrijf hoger dan 2,5 miljard euro. De groei was te danken aan de groothandels, waar de omzet in totaal met 5,5 procent steeg. Zonder de overnames van Van Oers, Rooswinkel en Horeca Totaal Sluis resteerde een plus van 3,5 procent.

De Sligro-directie gaf aan dat de markt voor de groothandels begint te stabiliseren, na zes jaar van onafgebroken krimp. Sligro publiceert op 22 januari de volledige jaarcijfers. Op dat moment worden ook de prognoses voor dit jaar gemeld.

Lees ook
‘Consument wil precies weten waar vlees vandaan komt’

‘Consument wil precies weten waar vlees vandaan komt’

Vleesbedrijf De Vries in Feanwâlden bestaat uit twee delen. “Enerzijds zijn we een horecagroothandel, momenteel met name richting de Oosterse horeca. Anderzijds zijn we producent van ambachtelijk gerookte spekartikelen.”

Foodimpuls en Zweistra beëindigen samenwerking

Foodimpuls en Zweistra beëindigen samenwerking

De familiebedrijven Foodimpuls bv en Zweistra hebben besloten om per 2 juli de samenwerking stop te zetten. Hiermee komt er een einde aan de langdurige samenwerking van de twee bedrijven. Foodimpuls bv zet de activiteiten voort met Haarsma Foodimpuls en Verscentrum Ede als grote en krachtige vertegenwoordigers van het merk. Het Brabantse Zweistra gaat...

Hanos en Bidfood kiezen voor kip met Beter Leven

Hanos en Bidfood kiezen voor kip met Beter Leven

Groothandels Bidfood en Hanos hebben Wakker Dier laten weten hun huismerk kipproducten te voorzien van minimaal één Beter Leven-ster. Anne Hilhorst van de dierenwelzijnsorganisatie: “Goed nieuws voor consumenten."