Slecht imago islamitische slagerij

13 augustus 2012 Edwin Rensen

ROTTERDAM – De Rotterdamse slager Mourad Reyani ergert zich aan het aan het slechte imago van de islamitische slagerij. 'Er wordt weinig gepubliceerd over islamitische slagers in Nederland en als er al wat wordt vermeld, is dat negen van de tien keer negatief.

ROTTERDAM – De Rotterdamse slager Mourad Reyani ergert zich aan het aan het slechte imago van de islamitische slagerij. ‘Er wordt weinig gepubliceerd over islamitische slagers in Nederland en als er al wat wordt vermeld, is dat negen van de tien keer negatief.’

Mourad Reyani zegt in Vleesmagazine van deze maand dat hij daar last van heeft. ‘Als ik me telefonisch voorstel met Slagerij Islam Centrum merk ik dat leveranciers terughoudend zijn. Dan stuur ik ze daarna maar een mailtje, leg uit waarmee wij bezig zijn en verwijs naar mijn site. Dat helpt.’

KNS

Mourad Reyani hoopt dat de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie (KNS) een afdeling voor de islamitische slager opricht. ‘Zo’n brancheorganisatie kan je sterker maken, adviseren, motiveren en corrigeren.’

Een reportage over Slagerij Islam Centrum in Vleesmagazine van februari, dat vandaag uitkomt. 
 

Altijd op de hoogte blijven?