Reclame voor 'gezonde' snacks zijn irritant

13 augustus 2012 Lucien Joppen

DOETINCHEM - Acht op de tien Nederlanders stoort zich aan onrealistische beloftes in reclames en op verpakkingen van snacks.

DOETINCHEM - Acht op de tien Nederlanders stoort zich aan onrealistische beloftes in reclames en op verpakkingen van snacks.


Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Chiquita, zo meldt Reclameweek.nl. Ruim 65 procent denkt dat de 'gezonde' tussendoortjes niet zo gezond zijn als beweerd wordt.


68 procent vindt het aanbod in tussendoortjes een en hetzelfde. Een soortgelijk percentage waardeert het dan ook als het aanbod zou worden uitgebreid.


Bijna de helft zegt ongewild verleid te zijn door ongezonde tussendoortjes en kampt achteraf met een schuldgevoel. Ruim de helft (56 procent) vindt zichzelf te impulsief als het om tussendoortjes gaat.


Lees ook:

McDonald's test kleinere wraps (23 maart 2009)


Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:

Alle artikelen over tussendoortjes

Altijd op de hoogte blijven?