Gehaktbal wordt hip in 2011

13 augustus 2012 Edwin Rensen

NEW YORK - Gehaktballen in alle soorten en maten, bereidingen en smaken en met uiteenlopende sauzen worden een trend in 2011. Althans dat denken de vooraanstaande horeca consultants Baum en Whiteman uit New York.

NEW YORK - Gehaktballen in alle soorten en maten, bereidingen en smaken en met uiteenlopende sauzen worden een trend in 2011. Althans dat denken de vooraanstaande horeca consultants Baum en Whiteman uit New York.

De trendwatchers speuren naar eettrends bij restaurantconcepten in de Verenigde Staten. De meest succesvolle concepten uit deze smeltkroes van eetculturen vinden vervolgens een weg naar de supermarkten, meldt voorlichtingswebsite Vlees.nl.

Heruitvinding

Wat er volgens de trendwatchers aan zit te komen is de heruitvinding van de gehaktbal. De voorspelde opkomst van de gehaktbal is afgeleid van het succes van The Meatball Shop. Een restaurantformule van twee talentvolle chef koks in New York met vijf soorten gehaktballetjes en vier soorten sauzen. Het idee is al 'overgenomen' door Disney met een Meatball & Beer Bar. De introductie van het concept vond plaats op het dakterrras van de initiatiefnemer, met een kleine gehaktmolen, de nodige ingrediënten en uiteindelijk grote schalen met balletjes en uiteeenlopende sauzen. Dit heeft investeerders verleid tot de nieuwe restaurantformule.

Het zelf kiezen, samenstellen of maken van gehaktballen is in New York nu 'hip & happening', mede door een speciale tv uitzendingen over het concept. Gehaktballen kunnen ook via internet besteld worden om aan de deur te worden afgeleverd.
 

Lees ook:
Wedstrijd gehaktballen eten (10 december 2010)
Slager Smit heeft Lekkerste Bal Gehakt (3 november 2010)
Gehakt slager Mourik topklasse - film - (14 oktober 2010) 

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Meer berichten over gehaktballen
 

 

Altijd op de hoogte blijven?