Espera organiseert een live ronde tafel discussie

Op 19 januari organiseert Espera een ronde tafel discussie. Deze wordt live uitgezonden vanuit Studio 47 in Duisburg, Duitsland. Espera is een fabrikant van geavanceerde weeg-, uitprijs- en etiketteersystemen. De machines van Espera worden gebruikt in de foodindustrie bij industriële verpakkers van verse levensmiddelen zoals vlees, kip, vis, kaas, maaltijden, brood, groente en fruit.

Tijdens deze online activiteit heeft Espera een tv-studio afgehuurd op 19 januari 2022, waarbij vier vooraanstaande sprekers actief in de foodbranche uitgenodigd zijn om live een discussie te voeren. Het evenement duurt ongeveer 45 minuten en de mensen kunnen vanuit thuis de discussie tussen de deskundigen volgen.

De onderwerpen die tijdens deze live discussie aan bod komen zijn: uitdagingen in de producerende voedingsindustrie, voordelen van automatisering en digitalisering in de voedselproductie, end-ofline machinetrends en toonaangevende technologieën en als laatste duurzame verpakkingen.

Lees ook
Digitaal machineplatform ESPERA wint FT Meat Technology Award 2022

Digitaal machineplatform ESPERA wint FT Meat Technology Award 2022

ESPERA heeft dit jaar de FT Meat Technology Award in ontvangst genomen tijdens de beurs IFFA in Frankfurt, met het digitale machineplatform “THINK4INDUSTRY CARE”. Dit digitale platform stelt een productieteam in staat om met één klik alle machine- en productielijnparameters te overzien.

Nieuw Belgisch rundvleeslabel gelanceerd

Nieuw Belgisch rundvleeslabel gelanceerd

In het Waalse Fernelmont, vlakbij Namen, is op 26 april het nieuwe label Pré de chez nous gelanceerd. Een nieuw Belgisch label voor lokaal en duurzaam rundvlees. De Belgische ambachtelijke slagers gaan de producten met dit label verkopen.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.