C1000 past verpakking plofkip aan

AMSTERDAM - Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan.

AMSTERDAM - Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan.

Op de etiketten waren kippen te zien die buiten in de wei scharrelden, terwijl het volgens Wakker Dier om 'plofkippen' ging, die altijd binnen zitten. Een klacht van Wakker Dier bij de Reclame Code Commissie wordt, een dag nadat ze werd ingediend, ingetrokken.

Volgens de dierenorganisatie heeft het hoofdkantoor van C1000 alle winkels met de gewraakte etiketten opdracht gegeven de verpakking onmiddellijk aan te passen. 'We hadden natuurlijk liever gezien dat C1000 niet de verpakking maar de plofkip aan had gepast', meldt Wakker Dier, die zijn campagne tegen de plofkip doorzet.

De brancheorganisatie van supermarkten CBL liet donderdag weten vanaf 2020 alleen nog maar vlees te willen verkopen van dieren die zijn behandeld volgens strenge normen op het gebied van milieu, antibioticagebruik en dierenwelzijn. 

Lees ook
Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Klantcontact, productbeleving en modern werken staan centraal bij de metamorfose van het hoofdkantoor van MULTIVAC. “Na de makeover staat er een kantoor dat klaar is voor de toekomst. Een eyecatcher waar we trots op zullen zijn.”

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Het gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje in plaats van een bakje. Volgens de supermarkt scheelt dit meer dan 500.000 kilo plastic op jaarbasis, een besparing van 70 procent. Een voordeel voor klanten is dat de nieuwe verpakking minder ruimte inneemt in de plastic afvalbak.

Empack Nederland wil naar afvalvrije beurs

Empack Nederland wil naar afvalvrije beurs

Empack Nederland wil stapsgewijs naar een afvalvrije beurs. Over drie jaar moet Empack 2024 een beurs zijn zonder restafval waar alleen grondstoffen voor hergebruik overblijven. Hiervoor lanceert Empack Nederland tijdens de komende beurseditie op 8 en 9 september 2021 het project ‘Empack Towards Zero Waste’.