Ad van Geloven presenteert lasagnesnack

attachment-001_food-image-VLS2997I01

AMSTERDAM - Ad van Geloven introduceert op de Horecava de lasagnesnack Lazzagni.

AMSTERDAM - Ad van Geloven introduceert op de Horecava de lasagnesnack Lazzagni.

Ad van Geloven wilde met Lazzagni, dat qua uiterlijk wel wat weg heeft van een hoekige kroket, iets geheel nieuws op de markt brengen. 'Snacks zijn redelijk traditioneel, maar iedereen kent wel lasagne en ook gepaneerde producten', licht productmanager Chantal de Hond (zie foto) van Ad van Geloven toe.

Het gepaneerde product bestaat uit rundergehakt met een soort tagliatelle. 'De bruine en oranje korreltjes van de paneer zie je ook na het frituren. Dat geeft een Italiaanse uitstraling', aldus De Hond.

De snack werd in oktober al voorzichtig gepresenteerd tijdens een regionale horecabeurs in Brabant. Toen kwam het product ook op de markt. Lazzagni is verkrijgbaar in cafetaria's en wordt ook aangeboden in de catering. Ad van Geloven houdt foodservice en retail gescheiden en er zijn dan ook geen plannen het product in het schap van de supermarkt te leggen.

Saté

Ad van Geloven presenteerde bovendien Party Time: vier soorten saté met de smaken gewoon, knoflook, tikka en hot curry in één verpakking.

De satéetjes kunnen worden bereid in zowel de frituur, als de oven en de magnetron. 'Op veel locaties beschikken mensen niet over een frituur. Met de oven of de magnetron kunnen ze het product toch klaarmaken', aldus de product manager.

Lees ook:

Ruig vestigt aandacht op wild (9 januari 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over de Horecava

Alle berichten over Ad van Geloven

Meer over
Lees ook
Jongeren eten wekelijks buiten de deur

Jongeren eten wekelijks buiten de deur

Jongeren eten het vaakst buiten de deur, maar geven daar per keer wel het minste aan uit.Dat blijkt uit onderzoek dat FoodService Instituut Nederland (FSIN) eind vorig jaar heeft laten doen. Van de generatie tussen de 18 en 36 jaar eet 29 procent minstens een keer per week buiten de deur. Het is daarmee de groep die het vaakst in bijvoorbeeld een restaurant...

Rabobank: Biologisch groeit harder dan markt

Rabobank: Biologisch groeit harder dan markt

De omzet in biologische voeding zal de komende tien jaar met gemiddeld 7 procent per jaar groeien.Die voorspelling doet de Rabobank in haar rapport “Organic Is Good for You”. Daarmee zal biologische voeding de komende jaren naar verwachting ongeveer drie tot vier keer zo snel groeien als de gehele voedingsmarkt. Rond 2025 zal het marktaandeel van biologisch...

Amersfoortse foodhall Amicitia na half jaar failliet

Amersfoortse foodhall Amicitia na half jaar failliet

De initiatiefnemer van Amicitia Food Village, de indoor foodmarket in de Amersfoortse koopgoot, heeft een half jaar na opening al faillissement aangevraagd.Eind juni werd het bedrijf door de rechtbank Utrecht failliet verklaard. Ondanks het faillissement is Amicitia nog wel open. Conflict met aannemer ‘Er was een conflict met de aannemer over een bedrag...