'2008 blijkt goed jaar voor Keurslagers'

30 september 2010

De Keurslagers hebben 2008 goed afgesloten. Na zeven jaar ligt de klantenindex weer boven de 100. Ook de omzet is behoorlijk gestegen: maar liefst 6 procent. Dit in tegenstelling tot de omzet van veel andere versspecialisten.

Jaren achter elkaar bleef het aantal klanten dat de Keurslager bezocht dalen. Het ziet er nu naar uit dat de consument vlees, vleeswaren en vleesproducten van de Keurslager weer op waarde weet te schatten. “Consumenten gaan niet meer voor de boodschappen met de laagste prijs. Consumenten gaan voor een goed stuk vlees van hoge kwaliteit. De versheid van de producten speelt hierbij een belangrijke rol, en daarvoor kun je nu eenmaal niet in de supermarkt terecht”, aldus Ruud Bakker, directeur Vereniging van Keurslagers.

Een omzetstijging van 6 procent is de grootste stijging sinds jaren. Uit deze cijfers kan worden opgemaakt dat de Keurslager een autoriteit is op het gebied van vlees. Vooral in de periodes voorafgaand aan de feestdagen wordt er goed gescoord. Maar ook op een gewone doordeweekse dag weet de consument de weg naar de Keurslager te vinden.
Dat de Keurslagers ook goed scoren op het gebied van hygiëne blijkt uit de onderzoeksresultaten die de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) onlangs bekend maakte. Uit controles van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) blijkt dat keurslagers hun voedselveiligheid goed op orde hebben. Per 19 december zijn de uitkomsten van inspecties beschikbaar op de website van de VWA. Keurslagers krijgen van de VWA minder controles en vallen nu onder de categorie ‘groene bedrijven’. Zij zijn blij met de groene status van de VWA en zien het als een bekroning voor het jarenlang gevoerde hoge kwaliteitsbeleid.

Altijd op de hoogte blijven?