Moving Mountains lanceert vegan Sausage

Moving_Mountains_Sausage

Moving Mountains® heeft haar vegan productenpakket uitgebreid met de Sausage. Deze nieuwe sausages zijn via Jan Zandbergen BV beschikbaar voor foodservice en retail partijen in Europa.

Moving Mountains creëert vegan vleesvervangers die qua uiterlijk, smaak, geur en bite zo dicht mogelijk in de buurt van dierlijk vlees komen. Na eerder al succesvol plantaardige burgers en hotdogs op de markt te hebben gebracht, is nu de sausage gereed. De volledig plant-gebaseerde sausage bevat natuurlijke ingrediënten waaronder oesterzwammen en bieten. Voor een authentieke smaak en aroma zijn peper en nootmuskaat toegevoegd.

De structuur van de worst voelt aan als een traditionele bratwurst en het plantaardige velletje weerspiegeld de perfecte knak wanneer iemand erin bijt. De veganistische sausages hebben een hoog proteïne gehalte (14 gram plantaardige eiwitten per 100 gram sausage), bevatten toegevoegde vitamine B12 en zijn vrij van cholesterol.

Top 10 Taste Innovation Anuga

Bezoekers van de Anuga afgelopen oktober konden al voor de officiële release kennismaken met de Moving Mountains Sausage. De tasting van de plantaardige producten van Moving Mountains was enorm in trek. Niet alleen de bezoekers waardeerden dit nieuwe product. Moving Mountains mocht voor haar sausage een oorkonde in ontvangst nemen van Anuga Top 10 Taste Innovation producten.

De interesse in kwalitatief goede, smaakvolle vega-producten wordt steeds groter. De plantaardige producten van Moving Mountains zijn dan ook al bij diverse groothandels in Europa beschikbaar. Ook de retail heeft belangstelling voor deze producten. De nieuwe sausage en de burger van Moving Mountains zijn binnenkort via Jan Zandbergen BV beschikbaar voor foodservice en retail partijen in Europa.

Lees ook: ‘Met vegan goed voorbereid zijn op generatie Z’

Lees ook
‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

Een meerderheid van de Nederlanders steunt het verhogen van de prijs van dierlijke producten of gerechten, zo blijkt uit onderzoek dat Kieskompas uitvoerde in opdracht van ProVeg.

Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) heeft een trendrapport uitgebracht voor de sector Voedsel, Groen en Gastvrij. SBB signaleert onder andere bewust consu(mind)eren met plantaardige vleesvervangers en E-business voor bakkerijen en slagerijen.

Grote verschillen in voedingswaarde vlees en vleesvervangers

Grote verschillen in voedingswaarde vlees en vleesvervangers

De populariteit van vleesvervangers neemt toe. Steeds meer mensen kiezen ervoor om niet meer dagelijks vlees te eten en kiezen in plaats daarvan voor een plantaardig alternatief. Reden voor een groep onderzoekers van Duke University uit de Verenigde Staten om te kijken naar de verschillen in voedingswaarde tussen vlees en vleesvervangers. Vlees...