Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Kippen_pixabay

Foto: Pixabay 

Migros Group, het grootste retailbedrijf van Zwitserland gaat investeren in de Israëlische kweekvleesproducent SuperMeat. Met deze samenwerking willen de bedrijven de productie en distributie van kweekvlees op commerciële schaal versnellen. Onderdeel van de overeenkomst is een investering van Migros in SuperMeat.

De partijen verwachten dat consumenten kweekvlees zien als een goed alternatief voor ‘normaal’ vlees. Samen willen ze een infrastructuur op zetten om op grote schaal aan deze consumentenvraag te voldoen. Het netwerk van Migros moet helpen om een productassortiment samen te stellen dat beter aansluit op de behoeften van de consument.

Ontwikkeling kweekvlees

Ido Savir, CEO van SuperMeat: “We zijn blij met de samenwerking met een grote foodservice-partner als Migros. We gaan samen werken aan de ontwikkeling van kweekvleesproductie op grote schaal.” Hij verwacht door de combinatie van de Migros’ expertise en bereik en de innovatie van SuperMeat in de nabije toekomst kweekvlees op de Europese markt te kunnen brengen.

Migros investeerde eerder al samen met de bedrijven Givaudan en Bühler in The Cultured Food Innovation Hub in Zwitserland. Dit innovatiecentrum moet de ontwikkeling van kweekvlees versnellen. Ook willen deze partijen een proeffabriek bouwen voor onderzoek naar en productie van kweekvlees. “Consumenten vragen om duurzame en gezonde alternatieven voor vlees. Migros wil aan deze vraag voldoen” aldus Matthew Robin, CEO van ELSA-Mifroma, onderdeel van Migros Group.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief

SuperMeat

SuperMeat is een Israëlisch bedrijf, gevestigd in Tel Aviv, dat is gespecialiseerd in het kweken van vlees. Het laboratorium heeft slechts een paar cellen nodig om kippenvlees te produceren. Het doel van SuperMeat is om kweekvlees te commercialiseren. Hiervoor sloot het bedrijf eerder al een samenwerking met PHW Group.

Migros Group

Migros Group is de grootste retailer van Zwitserland. In 2021 behaalde het bedrijf een omzet van bijna 30 biljoen Euro. De helft van het assortiment in de Migroswinkels bestaat uit eigen merk-producten, die grotendeels door dochterondernemingen geproduceerd worden.

Bron: SuperMeat

Dossiers
Lees ook
Slagerij ’t Stokpaardje onderscheidt zich met gevogelte

Slagerij ’t Stokpaardje onderscheidt zich met gevogelte

Een groot deel van het assortiment van slagerij ’t Stokpaardje in ’s-Hertogenbosch van Ted Steenbergen bestaat uit scharrelkip- en gevogelteproducten van Scheria. “In de verkoop naar de klant kun je een goed verhaal vertellen: het is vers, smaakvol en antibioticavrij vlees.”

Meatable presenteert worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees

Meatable presenteert worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees

Meatable produceert varkens- en rundvlees op basis van één dierlijke cel. 20 juli presenteerde de kweekvleesproducent de eerste beelden van een worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees. Meatable verwacht dit product in 2025 op de markt te kunnen brengen.

Hanos en Bidfood kiezen voor kip met Beter Leven

Hanos en Bidfood kiezen voor kip met Beter Leven

Groothandels Bidfood en Hanos hebben Wakker Dier laten weten hun huismerk kipproducten te voorzien van minimaal één Beter Leven-ster. Anne Hilhorst van de dierenwelzijnsorganisatie: “Goed nieuws voor consumenten."