Zwanenberg stelt nieuwe directeur aan

Edwin-v-Veldhuizen44143_RobVossFotografieNijkerk-e15936104701981

Edwin van Veldhuizen is per 1 juli 2020 commercieel directeur bij Zwanenberg Food Group. Van Veldhuizen is afkomstig van Struik Foods Europe, waarmee Zwanenberg begin dit jaar fuseerde.

Edwin van Veldhuizen was commercieel directeur bij Struik Foods Europe, de soep- en sauzenfabrikant waarmee worst- en hammenmaker Zwanenberg op 13 maart 2020 fuseerde.

Met de fusie ontstond een voedingsmiddelenconcern met 1.800 medewerkers en een jaaromzet van €540 miljoen.

In zijn nieuwe functie wordt Van Veldhuizen onder andere verantwoordelijk voor de merken Kips, Huls, Chicken Tonight, Struik en Sonnen Bassermann.

De Zwanenberg Food Group

Zwanenberg Food Group is een voedingsmiddelenconcern met 1.800 medewerkers en een omzet van circa € 540 miljoen (inclusief de omzet van Struik Foods Europe). Zwanenberg en Struik produceren vleesconserven, snacks, soepen, sauzen, gemaksmaaltijden en vegetarische producten. De onderneming exporteert vleesconserven (onder andere onder de merknaam ZWAN) naar meer dan honderd landen wereldwijd.

In de Benelux is de onderneming vooral bekend van de merken Kips (leverworst, paté, vega-producten, vleeswaren) en Huls (droge worst). Fusiepartner Struik voert onder andere de merken Struik (knakworst, soepen, maaltijden), Ye Olde Oak (knakworst en ham in het VK) en Sonnen Bassermann (soepen en maaltijden in Duitsland).

Zwanenberg Food Group heeft productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

 

 
Lees ook
Naar een gezond groeibedrijf

Naar een gezond groeibedrijf

Wie had tien jaar geleden kunnen denken dat we onze wasmachines, maaltijden en dagelijkse boodschappen tegenwoordig vooral online bestellen? Dat e-health en m-health gemeengoed worden, dat we auto’s steeds vaker delen (beschikbaarheid is immers belangrijker dan bezit) en dat er volop wordt geëxperimenteerd met zelfsturende auto’s?

‘Machinale verwerking gaat sneller en is uiterst hygiënisch’

‘Machinale verwerking gaat sneller en is uiterst hygiënisch’

De vleessector verandert snel en ingrijpend - tijdens deze pandemie al helemaal. De industrie verandert in hetzelfde tempo mee. “De techniek ondersteunt ons ambacht.” Vandaag het eerste deel van deze rondvraag met Hein Pije van Marel.

Toenemende belangstelling voor het digitaliseren van kerstbestellingen

Toenemende belangstelling voor het digitaliseren van kerstbestellingen

Voor slagers biedt het meerwaarde om hun bestellingen te digitaliseren. De klant ervaart gemak en doordat er online wordt betaald, gaat de wachttijd in de winkel omlaag. Ook kan het aankoopgedrag worden gestuurd door online een aantrekkelijk, maar beperkt assortiment aan te bieden. Welke mogelijkheden zijn? En waar moeten ondernemers op letten?Matthijs...