Zoon beslist na proefdraaien over overname slagerij

Slagerij-Van-Ginkel-Rotterdam-Charlois

Terwijl Wim en Margriet van Ginkel op vakantie waren, heeft zoon Jaap drie weken proefgedraaid bij Slagerij Van Ginkel om te beoordelen of hij de zaak van zijn ouders in Rotterdam-Charlois overneemt.

'De toekomst van het familiebedrijf staat op het spel', meldt RTV Rijnmond. De lokale omroep geeft aan dat de slagerij de deuren sluit, als Jaap van Ginkel besluit de zaak - 'een begrip in Rotterdam-Charlois' - niet over te nemen van zijn ouders.

Nachtje over slapen

De zoon van Wim en Margriet van Ginkel geeft aan voor een dilemma te staan: 'Voor mezelf ga ik er nog eens een nachtje heel goed over slapen. En ik denk dat mijn vader daar ook zelf een nachtje over gaat slapen.'

Simpel

Een klant laat in het verslag van RTV Rijnmond weten dat Jaap de 108-jarige slagerij als vierde generatie moet voortzetten: 'Simpel. Hij moet doorgaan. Hij kan het. Hij moet zeker niet aan zichzelf twijfelen.'

Dossiers
Lees ook
KNS lanceert nieuwe kerstcampagne

KNS lanceert nieuwe kerstcampagne

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) lanceert de nieuwe kerstcampagne. Deze bestaat uit tips voor de slager om de kerstdrukte in goede banen te leiden en communicatiemiddelen om te gebruiken naar de klant.

Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Dit jaar bestaat Keurslager van Leeuwen 100 jaar. Dit bijzondere jubileum is nu nog mooier geworden nu de slagerij het predicaat Hofleverancier mag voeren. Commissaris van de Koning, Jaap Smit, overhandigde het predicaat op 25 november aan slager Paul van Leeuwen, de derde generatie van de slagersfamilie.

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Deze week startte de langdurige campagne Werken in de Slagerij op de sociale media. Het doel is om door middel van video’s en verhalen van slagers jongeren en zij-instromers te enthousiasmeren voor het slagersvak.