Zeven slagers ontvangen predicaat 'Met Krul'

Livar 'Met Krul'_ logo

Zeven slagers ontvingen in november het certificaat en predicaat ‘Met Krul’ van Livar. Alle zeven hebben 100% Livar varkensvlees in het assortiment. Met dit predicaat wil Livar de kwaliteit waarborgen voor zowel slagers als consumenten.

De onafhankelijke certificerende instantie Kiwa VERIN beoordeelde de slagerijen de afgelopen maanden. “Met trots mogen wij zeggen dat alle zeven Livar “Geselecteerde specialist” slagers die werken met 100% Livar varkensvlees het certificaat in ontvangst hebben mogen nemen”, zegt Jos Tobben, Hoofd Verkoop & Marketing van Livar. “Zij voldoen aan alle gestelde voorwaarden om zich ‘Livar Geselecteerde Specialist Met Krul’ te mogen noemen.”

‘Met Krul’ betekent dat de slagers 100% Livar varkensvlees in hun assortiment hebben. Tobben: “Met Krul kan op diverse manieren worden uitgelegd natuurlijk. Een krul voor goede prestatie, maar een krul in de staart van varkens is ook een aanduiding dat het goed gaat met het beestje. En wij krijgen smaak terug als beloning voor goed zorg.

Dierenwelzijn en smaak staan centraal bij Livar. Volgens Tobben heeft Livar een unieke positie in de markt. “Voor zowel de slager als de consument mag er geen twijfel bestaan over de kwaliteit en herkomst van het varkensvlees. Daarom is Livar begonnen met het certificeren van slagers die 100% Livar vlees aanbieden. De gecertificeerde ondernemers kunnen zich hiermee onderscheiden en nóg meer zekerheid aanbieden richting de consument.”

Livar biedt de zeven slagers met Krul marketingondersteuning aan. Komend jaar krijgen meer slagers de kans om zich te laten certificeren wanneer zij 100% Livar aanbieden.

Vorig jaar bezocht onze redactie de kloosterboerderij van Abdij Lilbosch waar een groep monniken Livar-varkens houdt. Lees dit artikel uit Vlees+ 4/5 hier online terug.

Dossiers
Lees ook
Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.

Produceren volgens de nieuwe hygiënecode

Produceren volgens de nieuwe hygiënecode

Het maken van veilige maaltijden en salades begint bij hygiënisch werken. Andere gevaren en eisen volgens de nieuwe hygiënecode betreffen onder meer kruisbesmetting door allergenen en houdbaarheid. Waar moet je op letten?

QSTA: platform voor versproducten

QSTA: platform voor versproducten

De bol.com worden van de foodbranche, dat heeft QSTA voor ogen. Met een fijnmazig distributiekanaal voor zowel producenten als afnemers, springt het bedrijf in een gat in de markt. QSTA is een platform voor zowel makers als afnemers van onderscheidende voedselproducten. Het bedrijf richt zich op retailers, versspecialisten en horeca.