Winstgevende plannen - In 7 stappen een financieel gezond bedrijf

Winstgevende plannen _boekcover

Hoe zou het zijn als winst iets is waar je als ondernemer invloed op hebt en wat je als ondernemer kunt managen? Zodat je wel die vrijheid ervaart waarnaar je verlangt en je de impact kunt maken die je voor ogen had? Deze vraag vormt de basis voor het boek ‘Winstgevende plannen’ van Femke Hogema.

Een succesvol bedrijf start bij het maken van een winstgevend plan. Dit boek beschrijft de weg naar financieel succes in zeven stappen. De opzet is helder: de zeven stappen zijn verdeeld over evenzoveel hoofdstukken. Elk hoofdstuk begint Hogema met een persoonlijke anekdote, en elk hoofdstuk wordt afgesloten met een korte samenvatting en een actieplan. De duidelijke opbouw nodigt uit tot lezen en motiveert de lezer om actie te ondernemen.

Het begint allemaal met de juiste mindset, “want wat je gelooft is allesbepalend voor wat je bereikt”, aldus Hogema. Een succesvol winstgevend plan begint bij de juiste (money)mindset, een goede drive en de juiste missie. Na het bepalen hiervan ga je vanaf hoofdstuk 5 aan de slag met het daadwerkelijk maken van het winstgevende plan. Alle stappen worden duidelijk omschreven: van het plannen en voorbereiden tot het daadwerkelijke uitwerken van het plan. De verschillende gratis downloads die je kunt vinden op de website bij het boek vormen daarbij praktische tools voor wie meteen aan de slag wil.

De laatste twee hoofdstukken behandelen de uitvoering en implementatie van het plan. De basisprincipes van marketing worden helder uitgelegd: hoe zorg je ervoor dat je klant weet dat je bestaat, en hoe zorg je ervoor dat deze klant vervolgens ook overgaat tot aanschaf van je product? Handig voor de ondernemer die wel wat meer wil weten over marketing en sales, maar daar niet een dik boek voor wil doorspitten.

In het laatste hoofdstuk komen we daadwerkelijk in actie. Alles wat Hogema in het boek heeft behandeld, komt namelijk samen in het actieplan dat hier wordt uitgelegd. Want uiteindelijk is er maar één ding dat resultaat genereert, en dat is actie. Dit boek is voor ondernemers in de ruimste zin geschreven. Daarom zullen niet alles tips en adviezen voor iedere lezer van evenveel waarde zijn. Maar het boek, zeker de eerste hoofdstukken, bevat zoveel praktische tools, dat het bijna als een zelfhulpboek gelezen kan worden. De inzichten kunnen dan ook gebruikt worden voor meer dan alleen de zakelijke kant in het leven van de ondernemer.

 

Dossiers
Lees ook
Voorjaarskriebels

Voorjaarskriebels

Er zijn mensen die in het voorjaar de kriebels krijgen om het huis eens flink schoon te maken. In zekere zin wordt er met de Voorjaarsnota van 2022 ook flink de bezem door de fiscale wetgeving gehaald. Wat gaat er veranderen?

‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem

‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem

Rolf Mulder komt na 10 jaar met een herziene, uitgebreidere uitgave van zijn boek ‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem. Over de bekende stripfiguur Olivier B. Bommel en de kunst van het leidinggeven. Wie de stijl van Bommel weet toe te passen heeft volgens Mulder de routekaart in handen naar echt leiderschap.

Brand New BBQ

Brand New BBQ

Met de start van het nieuwe BBQ-seizoen verschijnt Brand New BBQ. Het tiende boek in de Smokey Goodness reeks van Jord Althuizen. Hij laat in zijn boek zien hoe je met oude technieken nieuwe smaken kan creëren.