Winstgevende plannen - In 7 stappen een financieel gezond bedrijf

Winstgevende plannen _boekcover

Hoe zou het zijn als winst iets is waar je als ondernemer invloed op hebt en wat je als ondernemer kunt managen? Zodat je wel die vrijheid ervaart waarnaar je verlangt en je de impact kunt maken die je voor ogen had? Deze vraag vormt de basis voor het boek ‘Winstgevende plannen’ van Femke Hogema.

Een succesvol bedrijf start bij het maken van een winstgevend plan. Dit boek beschrijft de weg naar financieel succes in zeven stappen. De opzet is helder: de zeven stappen zijn verdeeld over evenzoveel hoofdstukken. Elk hoofdstuk begint Hogema met een persoonlijke anekdote, en elk hoofdstuk wordt afgesloten met een korte samenvatting en een actieplan. De duidelijke opbouw nodigt uit tot lezen en motiveert de lezer om actie te ondernemen.

Het begint allemaal met de juiste mindset, “want wat je gelooft is allesbepalend voor wat je bereikt”, aldus Hogema. Een succesvol winstgevend plan begint bij de juiste (money)mindset, een goede drive en de juiste missie. Na het bepalen hiervan ga je vanaf hoofdstuk 5 aan de slag met het daadwerkelijk maken van het winstgevende plan. Alle stappen worden duidelijk omschreven: van het plannen en voorbereiden tot het daadwerkelijke uitwerken van het plan. De verschillende gratis downloads die je kunt vinden op de website bij het boek vormen daarbij praktische tools voor wie meteen aan de slag wil.

De laatste twee hoofdstukken behandelen de uitvoering en implementatie van het plan. De basisprincipes van marketing worden helder uitgelegd: hoe zorg je ervoor dat je klant weet dat je bestaat, en hoe zorg je ervoor dat deze klant vervolgens ook overgaat tot aanschaf van je product? Handig voor de ondernemer die wel wat meer wil weten over marketing en sales, maar daar niet een dik boek voor wil doorspitten.

In het laatste hoofdstuk komen we daadwerkelijk in actie. Alles wat Hogema in het boek heeft behandeld, komt namelijk samen in het actieplan dat hier wordt uitgelegd. Want uiteindelijk is er maar één ding dat resultaat genereert, en dat is actie. Dit boek is voor ondernemers in de ruimste zin geschreven. Daarom zullen niet alles tips en adviezen voor iedere lezer van evenveel waarde zijn. Maar het boek, zeker de eerste hoofdstukken, bevat zoveel praktische tools, dat het bijna als een zelfhulpboek gelezen kan worden. De inzichten kunnen dan ook gebruikt worden voor meer dan alleen de zakelijke kant in het leven van de ondernemer.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Dossiers
Lees ook
Een bron van inspiratie

Een bron van inspiratie

Binnen de vleesbranche is worst- en vleeswarenspecialist Paul van Trigt een instituut. Niet alleen als vakman en expert op het gebied van productkeuring – laat hem een worst proeven en hij benoemt tot op de gram welke specerijen erin zitten – maar ook als een oneindige bron van kennis.

Digitaliseren is minder ingewikkeld dan het lijkt en biedt veel kansen

Digitaliseren is minder ingewikkeld dan het lijkt en biedt veel kansen

Ondernemen op onderbuikgevoel en kennis van de markt heeft generaties versspecialisten ver gebracht. Maar anno 2023 is dat niet langer voldoende. Door middel van digitalisering en sturen op data worden consumenten beter bediend, processen efficiënter ingericht en omzetten vergroot.

Zorgen ondernemers over betaalbaarheid van brandstof voor vervoer

Zorgen ondernemers over betaalbaarheid van brandstof voor vervoer

Een op de vier ondernemers maakt zich zorgen over de betaalbaarheid van brandstof. Dat blijkt uit onderzoek van ANWB Zakelijk naar de grootste mobiliteitsuitdagingen voor ondernemers.