VS in beroep na uitspraak WTO over vleesetiket

attachment-001_food-image-VLS14326I01

WASHINGTON - De VS gaat in beroep tegen een uitspraak van de WTO, die erop neerkomt dat het verplicht op de verpakking vermelden van het herkomstland van vlees in strijd is met vrijhandelsregels.

WASHINGTON - De VS gaat in beroep tegen een uitspraak van de WTO, die erop neerkomt dat het verplicht op de verpakking vermelden van het herkomstland van vlees in strijd is met vrijhandelsregels.

Zowel Canada als Mexico kwamen al vanaf de inwerkingtreding van de wet, in maart 2009, bij de WTO in het geweer tegen de verplichte herkomstlabels, schrijft Boerderij.

De wetgeving heeft ertoe geleid dat minder dieren en vlees vanuit Canada en Mexico naar de VS gaan. Slachterijen vinden het moeilijk grondstofstromen te scheiden en kiezen vaker voor alleen Amerikaans vlees. De vleeslobby in de VS vindt net als Canada en Mexico dat de regel handel belemmert en kosten voor slachterijen omhoog brengt.

Om geclassifeerd te worden als Amerikaans vlees moet het geslachte dier in de VS zijn geboren, gehouden en geslacht.

Lees ook
Kennissessies op Empack 2022

Kennissessies op Empack 2022

Tijdens de verpakkingsbeurs Empack staan er verschillende kennissessies op het programma over uiteenlopende onderwerpen, zoals recyclebare verpakkingsoplossingen en circulariteit. Netwerkpartners KIDV, KVK, Brightlands, NRK en HAS delen hun kennis.

Verpakkingsbeurs Empack gaat in april ‘als vanouds’ door

Verpakkingsbeurs Empack gaat in april ‘als vanouds’ door

Empack 2022 vindt van 5 tot en met 7 april als vanouds plaats op de nieuwe locatie Evenementenhal Gorinchem. Dat maakt organisator Easyfairs bekend. Empack is de beurs voor nieuwe producten, diensten en oplossingen in de verpakkingswereld.

Tussenstand makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Tussenstand makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Klantcontact, productbeleving en modern werken staan centraal bij de metamorfose van het hoofdkantoor van MULTIVAC. De makeover van het bestaande pand bestaat uit een aantal belangrijke stappen, legt Tim Hage uit: “De showroom, waar we graag onze relaties ontvangen om hen onze vele (machine)mogelijkheden te laten zien, bleek in de praktijk te klein...