Vocking brengt culinaire bitterbal en kroket op de markt

Vocking Bitterballen

Het Utrechtse familiebedrijf Vocking brengt een eigen culinaire bitterbal en kroket op de markt. De worstenmakerij is vooral bekend van de Vocking leverworst.

De nieuwe bitterbal en kroket bestaan uit een romige salpicon (een wat dikkere ragout) met een krokante korst. en bevatten verse ingrediënten als peterselie, ui, grove mosterd, slagroom en Vocking leverworst. Met de nieuwe producten wil Vocking de groeiende ‘haute friture’ beweging in Nederland verder verrijken.

“Vocking leverworst is van origine een bakleverworst en wordt met name in de retail verkocht", zegt directeur Paul Vocking. "Juist het bakken ervan bracht ons op het idee om de Vocking kroket en bitterbal verder te gaan ontwikkelen als authentiek productassortiment voor de horeca en bedrijven & organisaties. We hebben de receptuur van beide producten volledig in eigen huis ontwikkeld en eindeloos getest. Met deze bitterbal en kroket in onze traditie denken we iets extra’s aan het Nederlandse culinaire landschap toe te voegen. Wij zijn erg trots op onze Utrechtse historie en de naam die we inmiddels bij de Utrechtse consument en ver daarbuiten hebben weten op te bouwen.” 

Slagerij Vocking

Het familiebedrijf begon als slagerij. In 1891 opende Slagerij Vocking in de Utrechtse binnenstad. De specialiteit was de typische Utrechtse (bak)leverworst in de herkenbare witte verpakking. Deze leverworst wordt nog steeds gemaakt volgens het oude recept. Volgens Vocking is dit recept in de afgelopen 130 jaar nooit veranderd en is altijd van vader op zoon overgedragen.

In de jaren '70 en '80 van de vorige eeuw maakte de familie de stap naar de groothandel, retail & horeca in en buiten de stad. In 1989 sloot de slagerij, maar ging het bedrijf verder als worstenmakerij. In 1995 verhuisde Vocking naar een nieuwe productielocatie in Nieuwegein. Met Paul Vocking staat inmiddels de vierde generatie aan het roer. Naast de bekende leverworst zitten er ook hamburgers, braadworsten, bbq-producten in het assortiment. 

Dossiers
Lees ook
Keurslager Van Caulil heel tevreden over mystery shopping onderzoek

Keurslager Van Caulil heel tevreden over mystery shopping onderzoek

Secret View heeft het allereerste mystery shopping platform gelanceerd dat speciaal is ontworpen voor kleine ondernemers. Met feedback van echte klanten leren slagerijen hun vakmanschap te gebruiken om klantervaringen te verbeteren. Bianca Kalmthout van Keurslager Van Caulil in Etten-Leur is heel tevreden. ‘We gebruiken de resultaten om van te leren’,...

KNS legt eindvoorstel cao Slagersbedrijf neer bij vakbonden

KNS legt eindvoorstel cao Slagersbedrijf neer bij vakbonden

Brancheorganisatie Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) en vakbonden FNV en CNV Vakmensen overleggen al enige tijd over een nieuwe cao voor het slagersbedrijf. Eind april legde KNS een eindvoorstel neer bij de vakbonden.

Slagerij van Melik in W.C. Brusselse Poort Maastricht is helemaal vernieuwd

Slagerij van Melik in W.C. Brusselse Poort Maastricht is helemaal vernieuwd

Slagerij Van Melik en Bufkes Brusselse Poort hebben onlangs de deuren geopend van een complete nieuwe en vernieuwende winkel. De Slagerij en Bufkes zijn naar de overzijde van de passage van het winkelcentrum verhuisd en het aantal vierkante meters is flink uitgebreid. Het resultaat is een heel transparante zaak.