Vleeswaren met groente en zuivel winnaar Jumbo Huismerk

Leveranciersdag Jumbo Supermarkten, uitreiking Huismerk Lab 2015

Vollebregt Fresh Company is met het product gezondere vleeswaren winnaar geworden van de jaarlijkse Jumbo Huismerk Lab 2015. Het prijswinnende product bestaat voor maximaal vijftig procent uit vlees en voor de andere helft uit groentes en zuivelproducten. De gezondere vleeswaren kunnen gegeten worden als broodbeleg, borrelhap of als gezonde snack. Binnenkort wordt het product opgenomen in het vleeswarenschap van Jumbo.

Directeur Formule & Innovatie Colette Cloosterman-van Eerd over het winnende product: ‘De gezondere vleeswaren van Vollebregt Fresh Company zien wij als het meest innovatieve product van alle inzendingen. De vleeswaren spelen niet alleen in op een gezonder eetpatroon, maar eveneens op toekomstige trends waarbij vlees steeds minder een prominente rol heeft en groente een steeds grotere rol krijgt. Daarnaast is het product ook zeer smaakvol en dat is zeker niet onbelangrijk. Al met al een terechte winnaar!’

Met behulp van het Huismerk Lab, dat dit jaar als thema heeft ‘gezonder eten en leven’, wil Jumbo het huismerkassortiment gezonder maken. Het bedrijf heeft leveranciers aangemoedigd om nieuwe en innovatieve producten op dit gebied te ontwikkelen. Uitgangspunt bij de ontwikkeling van nieuwe gezonde producten is dat ze ‘net zo goed of beter dan het A-merk zijn’ en ‘minstens zo aantrekkelijk voor de klant’.

Kritische jury

De top 50 van de ingezonden producten werd tijdens een speciale proefmiddag, de Monsterdag, beoordeeld en bekeken door een testpanel. Alleen de allerbeste innovaties gingen door naar de Finaledag. Daar beoordeelde een kritische jury, met onder meer leden van de directie van Jumbo, het Voedingscentrum, HAS Hogeschool en Centraal Bureau voor de Levensmiddelen (CBL) of de inzending op een makkelijke manier bijdraagt aan een gezonder eetpatroon. Ook de verpakking en presentatie speelde een belangrijke rol in de beoordeling.

Colette Cloosterman-van Eerd is enthousiast over de producten die werden ingebracht bij het Huismerk Lab: ‘Ze waren bijna allemaal zonder uitzondering smaakvol en innovatief. We willen bij Jumbo gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken. Dankzij het Huismerk Lab kunnen we nóg beter inspringen op de wensen van onze klanten.’

Lees ook
Minder zout, vet en suiker in bewerkte producten

Minder zout, vet en suiker in bewerkte producten

In de meeste bewerkte voedingsmiddelengroepen is de hoeveelheid zout, verzadigd vet en suiker sinds 2018 gelijk gebleven of gedaald. Dat blijkt uit de Herformuleringsmonitor die het RIVM elke twee jaar, in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), verricht.

Pas Specialiteiten sluit zich aan bij online platform

Pas Specialiteiten sluit zich aan bij online platform

Pas Specialiteiten heeft zich aangesloten bij NextDeli, een e-commerce platform voor versspecialisten. Verspecialisten kunnen hier de vleeswarenspecialiteiten van Pas online bestellen.

Jumbo introduceert weidevlees van ‘dubbeldoel-koeien’

Jumbo introduceert weidevlees van ‘dubbeldoel-koeien’

Supermarktketen Jumbo heeft de introductie van een assortiment rundvleesproducten aangekondigd, afkomstig van zogeheten weiderunderen.