Vleesvervangers van PLNT bij Maripaan Groep

Plnt

De Maripaan Groep in Groningen heeft weer een landelijke primeur. Ze neemt als eerste de plant-based producten van het nieuwe merk PLNT van de Future Food Group op in haar assortiment.

PLNT is ontwikkeld door Future Food Group en heeft als slogan: Lekker voor vandaag, het beste voor morgen. De behoefte aan vleesvervangers groeit, maar de meeste producten zijn nog niet toegankelijk of aantrekkelijk voor de massa. Door de focus te leggen op ‘gezond én lekker’ en ‘verantwoord én betaalbaar’, streeft PLNT ernaar dat PLnt2-225x300 iedere consument kan genieten in het hier en nu, maar met aandacht voor wat belangrijk is voor toekomstige generaties en onze planeet. PLNT heeft een breed productenpakket plant-based producten, van burgers, gehackt en ‘kip’reepjes tot vega-waren. Ook soja-vrije, plantaardige producten zitten in het pakket.

Grootste speler

‘Zoals wellicht bekend zijn we met onze winkel Jumbo Foodmarkt Groningen met 10 meter vegan de grootste speler van Nederland’, zegt Pieter Kuizenga, commercieel Manager bij de Maripaan Groep. ‘Plantaardige voeding is geen trend of hype, maar is voor veel mensen een levenswijze en dit aantal groeit alleen nog maar, we zien dat wekelijks terug in deze winkel. Toen ik over het concept van PLNT hoorde, werd mijn nieuwsgierigheid geprikkeld. Dit concept, met zoveel productcategorieën, is enorm vernieuwend, vooral op smaak. Zeker de vega-waren, de plantaardige variant van vleeswaren, is een volgende stap in deze categorie. Onze consumenten komen uit heel Nederland, en belangrijk is dus om altijd innoverend te blijven, en daarmee dus de klant te blijven verrassen. Dit merk past enorm goed in deze strategie, en ben daarom ook trots dat ook deze lancering weer in Groningen is.’

 

‘Plantaardige voeding is geen trend of hype, maar is voor veel mensen een levenswijze'

Pieter Kuizenga, Maripaan Groep

‘Mooie kans’

Ook bij Future Food Group zijn ze enthousiast over de samenwerking met Maripaan Groep om PLNT in het schap te leggen. Laurens Zandbergen van Future Food Group zegt hierover: ‘Om als nieuw merk bij een lokaal maar erkend en vooraanstaande partij in het grootste vegan-schap van Nederland te liggen, is een prachtige stap. Dit is voor ons ook een hele mooie kans om de verkoop en reacties te testen. Die informatie kunnen we gebruiken om PLNT landelijk in de schappen te krijgen en helpt bij verdere productontwikkeling.’

 

‘Om als nieuw merk in het grootste vegan-schap van Nederland te liggen, is een prachtige stap.’

Laurens Zandbergen van Future Food Group

Acht producten

Maripaan Groep biedt in de Jumbo Foodmarkt in Groningen de volgende 8 producten van PLNT. Op het gebied van vega-waren zijn dat: plantaardige schouderham, plantaardige Mortadella, plantaardige boterhamworst en plantaardige brocolliworst. Daarnaast worden ook aangeboden: een plantaardige, soja-vrije burger, gehackt, gehacktballetjes en kip roerbakreepjes.

 
Lees ook
Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte

Veel Nederlanders eten vlees en vis uit gewoonte. Ze zijn het van huis uit gewend of degene die kookt maakt gerechten met vlees of vis. Zes op de tien Nederlanders omschrijft zichzelf als vleeseter. Dat blijkt uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu.

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.

Van biologische slagerij naar vooruitstrevende eetwinkel

Van biologische slagerij naar vooruitstrevende eetwinkel

Hun roots mogen dan in de slagerij liggen, inmiddels verkopen ze bij Eetwinkel ONS veel meer dan alleen vlees. Met de verhuizing naar een ander pand startte het Hilversumse bedrijf afgelopen zomer een nieuw avontuur mét nieuw concept, gericht op snel en makkelijk winkelen.