Vleesbranche ziet brood in vezelvlees

SONY DSC

DOETINCHEM – De vleesbranche is positief over innovaties in het vlees, zoals Enkco dat vlees met tarwevezels (Meatless) op de markt brengt. Driekwart juicht dit soort initiatieven toe omdat het bijdraagt aan een positiever imago van vlees.

DOETINCHEM – De vleesbranche is positief over innovaties in het vlees, zoals Enkco dat vlees met tarwevezels (Meatless) op de markt brengt. Driekwart juicht dit soort initiatieven toe omdat het bijdraagt aan een positiever imago van vlees.


Dat bleek uit de stelling ‘Vlees met een percentage tarwevezel erin (Meatless) zoals Enkco op de markt brengt is een uitkomst voor de vleesindustrie', die meat&meal.nl op de site had.


15 procent staat juist negatief tegenover dit soort initiatieven, omdat de sector daarmee het product verloochent waar zij juist trots op moet zijn, namelijk echt vlees.


Van de reageerders op de stelling denkt 8 procent dat het allemaal niet uitmaakt, omdat de prijs voor de klant toch de belangrijkste beweegreden voor de aankoop is. Slechts 3 procent twijfelt, meer omdat zij bang zijn dat het vlees er niet lekkerder van wordt.


 

In de papieren editie van Meat & Meal reageren deskundigen op de stelling. Dit zijn Jean Remy Valk van scharrelrundvlees-importbedrijf France Limousin, Frans Egberts van vleeswarenfabriek Henri van de Bilt, Jos Hugense van Meatless en foodkenner/journalist Wouter Klootwijk.


Lees hun reacties op in de nieuwste Meat & Meal


Lees ook:

Enkco brengt vlees met Meatless op de markt (22 februari 2007) 


Stem mee op onze nieuwe stelling: ‘Werken op zaterdag in de vleesindustrie moet verplicht worden.’


Gratis proefnummer Meat & Meal


Lees ook
Twee nieuwe plantaardige producten bij Burger King

Twee nieuwe plantaardige producten bij Burger King

Fastfood keten Burger King introduceert twee nieuwe plantaardige producten: een vegan Long Chicken en Nuggets.

Week Zonder Vlees duurt voor 1,5 miljoen Nederlanders het hele jaar, toch eten we thuis meer vlees

Week Zonder Vlees duurt voor 1,5 miljoen Nederlanders het hele jaar, toch eten we thuis meer vlees

Dit jaar vond de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees (WZV) plaats. Er deden 1,7 miljoen Nederlanders aan mee. 1,5 miljoen deelnemers willen ook de rest van het jaar geen of minder vlees eten.

Week zonder vlees

Week zonder vlees

Op het moment dat ik dit schrijf, is het dinsdag, de tweede dag van de Nationale Week Zonder Vlees. Net als bij de vorige editie van deze week is de omzet goed, alsof geen consument zich iets van de week ‘zonder’ aantrekt. Waar zouden we ons als slagers dan ook druk om maken? Sterker, voor het tweede jaar op rij is de vleesconsumptie per...