Vleesbranche ziet brood in vezelvlees

SONY DSC

DOETINCHEM – De vleesbranche is positief over innovaties in het vlees, zoals Enkco dat vlees met tarwevezels (Meatless) op de markt brengt. Driekwart juicht dit soort initiatieven toe omdat het bijdraagt aan een positiever imago van vlees.

DOETINCHEM – De vleesbranche is positief over innovaties in het vlees, zoals Enkco dat vlees met tarwevezels (Meatless) op de markt brengt. Driekwart juicht dit soort initiatieven toe omdat het bijdraagt aan een positiever imago van vlees.


Dat bleek uit de stelling ‘Vlees met een percentage tarwevezel erin (Meatless) zoals Enkco op de markt brengt is een uitkomst voor de vleesindustrie', die meat&meal.nl op de site had.


15 procent staat juist negatief tegenover dit soort initiatieven, omdat de sector daarmee het product verloochent waar zij juist trots op moet zijn, namelijk echt vlees.


Van de reageerders op de stelling denkt 8 procent dat het allemaal niet uitmaakt, omdat de prijs voor de klant toch de belangrijkste beweegreden voor de aankoop is. Slechts 3 procent twijfelt, meer omdat zij bang zijn dat het vlees er niet lekkerder van wordt.


 

In de papieren editie van Meat & Meal reageren deskundigen op de stelling. Dit zijn Jean Remy Valk van scharrelrundvlees-importbedrijf France Limousin, Frans Egberts van vleeswarenfabriek Henri van de Bilt, Jos Hugense van Meatless en foodkenner/journalist Wouter Klootwijk.


Lees hun reacties op in de nieuwste Meat & Meal


Lees ook:

Enkco brengt vlees met Meatless op de markt (22 februari 2007) 


Stem mee op onze nieuwe stelling: ‘Werken op zaterdag in de vleesindustrie moet verplicht worden.’


Gratis proefnummer Meat & Meal


Lees ook
Schouten Europe maakt plantaardig gehakt van eigen reststromen

Schouten Europe maakt plantaardig gehakt van eigen reststromen

Schouten Europe brengt hun nieuwe product Tempeh Gehakt op de markt. Dit volledig plantaardige gehakt is deels gemaakt van reststromen uit een van de productiefaciliteiten van Schouten. Met dit product wil het Nederlandse bedrijf op duurzame wijze inspelen op de stijgende vraag naar gefermenteerde producten.

Meatless Farm start crowdfunding

Meatless Farm start crowdfunding

Meatless Farm start een crowdfunding. Onder de noemer ‘verdeelt de M...F... taart' geeft de producent van vleesvangers consumenten een kans om aandelen te kopen. Het bedrijf geeft voor het eerst aandelen uit voor individuele beleggers. Dit gebeurt via het crowdfunding platform Crowdcube.

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Zomers kunnen de temperaturen hoog oplopen. Dit kan voor vishandelaren en marktslagers problemen opleveren voor de voedselveiligheid van hun producten. Daarom hebben brancheorganisaties Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS), Poeliersbond en Vereniging voor Nederlandse Visspecialisten(VNV) een hitteprotocol ontwikkeld dat 10 juni naar de gemeentes is...