Vleesbranche in de media – Week 24

17 juni 2022 Redactie Vleesmagazine
Foto: Pixabay

De nieuwe cao voor het Slagersbedrijf, de populariteit van de barbecue en een Leidse slager over de coronacrisis. Wat lazen we deze week over de vleesbranche? Een greep uit de media.

Nieuwe cao
Er is een nieuwe cao voor het Slagersbedrijf. Koninklijke Nederlandse Slagers bereikte een onderhandelingsakkoord met vakbonden FNV en CNV Vakmensen. Op hun website staan alle gemaakte afspraken.

Stikstofcrisis
Veel aandacht in de media voor de kabinetsplannen voor de aanpak van de stikstofcrisis. De uitstoot moet fors omlaag en de in 2030 moet de veestapel 30 procent gekrompen zijn. Deze plannen komen hard aan. Op Pigbusiness staat er een liveblog waar je de laatste ontwikkelingen rondom de plannen kunt volgen.

Gouden barbecueworsten
De barbecueworsten van Keurslager Vlogman scoorden goed. Een vakjury bekroonde deze worsten met ‘goud’. “We werken met de beste grondstoffen”, zegt eigenaar Dick Vlogman tegen Contact. “Zo kunnen we altijd de lekkerste smaak garanderen.”
Ook de barbecue-worst van Keurslager Henk Kamps werd met goud bekroond, meldt Omroep Het Hogeland. “Bij Keurslager Henk Kamps is de barbecue-worst altijd een hardloper als het barbecue seizoen is begonnen, de klanten zijn er gek op!”

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief

Verbouwing traiteur
Traiteur SolFood in Rhoon opent 18 juni het verbouwde pand. Na zeventien jaar tijd was het tijd om uit te breiden. “We groeiden letterlijk uit ons jasje”, vertelt eigenaresse Kirsten Buseman aan De Schakel.

Coronacrisis
Het Leidsch Dagblad spreekt keurslager Loek van Vliet over de coronacrisis. Hij is dankbaar dat zijn zaak open mocht blijven, maar kijkt niet vrolijk terug op die tijd. “Zijn er überhaupt winnaars van de coronacrisis?”

Plantaardig
EenVandaag spreekt met deskundigen die claimen dat een plantaardig dieet een stuk duurzamer is dan een dieet mét zuivel en vlees. De aanleiding is de uitspraak van FrieslandCampina-ceo Hein Schumacher in het FD dat zuivelproducten nog jaren nodig zijn.

Populariteit van de barbecue
In het Dagblad van het Noorden aandacht voor de populariteit van de barbecue. “wat traditioneel een mannending was met vlees op kolen en gas, verandert langzaam in een verlengstuk van de keuken met zowel meer vis en gevogelte als groenten en fruit.

Plantaardige biefstuk
Biefstukketen Loetje zet plantaardige biefstuk van producent Redefine Meat op het menu, meldt Food Inspiration. “Wij zien dat de markt verandert. Zowel in de vraag bij de gasten als bij het aanbod van de producenten”.

Overname slagerij
Jan en Corrie Knol verkopen na ruim dertig jaar hun slagerij in Schoonoord aan een ander slagersechtpaar: Iwan en Annuska Veerbeek uit Emmen. “We zijn blij dat ons dorp een slagerij behoudt”, zegt het echtpaar in het Dagblad van het Noorden.

 

Altijd op de hoogte blijven?