Vlees moet in transparante verpakking

attachment-001_food-image-VLS4776I01

DOETINCHEM – Consumenten willen vlees in een transparante verpakking, met zo min mogelijk afleidende informatie.

DOETINCHEM – Consumenten willen vlees in een transparante verpakking, met zo min mogelijk afleidende informatie.

Dat blijkt uit een consumentenonderzoek van het LEI naar de beleving van vlees in de supermarkten. De resultaten van het onderzoek zijn te lezen in de nieuwste editie van het vakblad Meat & Meal (maart 2008).

Het LEI deed het belevingsonderzoek om vast te stellen wat een optimale inrichting is van het vleesschap in de supermarkten en welke associaties consumenten met vlees hebben.


Schaaltjes

Witte bakjes, zoals C1000 heeft, geven het vlees soms een te rood uiterlijk, vinden consumenten. Groene bakjes zorgen voor een minder massaal uiterlijk en zwarte bakjes geven het vlees een smakelijk en luxe uiterlijk. Belangrijk is ook dat vlees wordt gepresenteerd in transparante verpakkingen met zo min mogelijk afleidende informatie, stelt het LEI.


Retailers moeten de kleuren van de bakjes dan ook afstemmen op de associatie die de consument bij de bewuste supermarkt heeft.


Het volledige artikel ’De beleving van vlees’ is te lezen in Meat & Meal 2 (maart 2008)

Bekijk hier het onderzoek (pdf)

Lees ook:

'Alleen echte man eet vlees' (15 november 2007)

Twee jaar oud vlees blijft rood in CO-verpakking (14 november 2007)

Kijk ook in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over vlees in supermarkten

Lees ook
Plus past vleesverpakkingen aan

Plus past vleesverpakkingen aan

Plus wil minder palstic gebruiken. Daarom pastte de supermarktketen de afgelopen jaren samen met de vleesleveranciers de verpakkingen voor vlees aan. Hiermee bespaart Plus bijna 200.000 kg plastic.

Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Klantcontact, productbeleving en modern werken staan centraal bij de metamorfose van het hoofdkantoor van MULTIVAC. “Na de makeover staat er een kantoor dat klaar is voor de toekomst. Een eyecatcher waar we trots op zullen zijn.”

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, openden maandag 14 september de eerste On the Way to PlanetProof week. Tot en met 19 september staan de producten met het keurmerk in de spotlights in supermarkten, televisiespots en social media.