Veel meer klanten voor HelloFresh

14 mei 2018

Maaltijdenboxenbezorger HelloFresh heeft er in de eerste drie maanden van dit jaar veel klanten bij gekregen.

Het bedrijf verwerkte in die periode ook meer bestellingen, zo heeft HelloFresh in zijn kwartaalbericht bekendgemaakt.

61 procent meer klanten

In totaal had HelloFresh het afgelopen kwartaal bijna 1,9 miljoen klanten, ruim 61 procent meer dan een jaar eerder. Zij waren samen goed voor 6,6 miljoen bestellingen, wat de onderneming €295,6 miljoen opleverde. Daarmee steeg de omzet met 44 procent. Het operationeel verlies liep met bijna 15 procent terug tot circa €28 miljoen.

Minder bestellingen per klant

Per klant verdiende HelloFresh in het eerste kwartaal wel wat minder. Zo liep het aantal bestellingen per klant iets terug. De prijs per bestelde maaltijdbox liepen nog harder terug, tot een gemiddelde van €44,70. Dat was een jaar geleden nog bijna €49. Concrete cijfers over Nederland werden niet verstrekt.

[intermezzo:1]

Het aan de beurs van Frankfurt genoteerde bedrijf stelt zijn groeiverwachting naar boven bij, naar een omzetstijging van 30 procent tot 35 procent zonder wisselkoerseffecten. Daarbij worden de opbrengsten van de onlangs overgenomen branchegenoot Green Chef nog niet meegerekend.

Altijd op de hoogte blijven?