Van Loon lanceert The Blue Butcher tijdens Horecava

TheBlueButcher-gehakt

Tijdens de Horecava volgende week introduceert Van Loon Group ‘The Blue Butcher’. In oktober 2019 is het concept op de Anuga al gepresenteerd.

The Blue Butcher is een uitgebreid assortiment innovatieve vleesvervangers om te bouwen aan een ‘geenvleesvandaag’-schap. In totaal zijn er zes productvarianten bedacht waarvan een selectie te proeven is bij de Enkco-stand tijdens de Horecava van 13 tot 16 januari 2020 in de RAI in Amsterdam.

Alternatieven

Met dit nieuwe label geeft Van Loon Group antwoord op de toenemende vraag vanuit de markt naar alternatieven voor vlees die qua smaak, beleving en voedingswaarden hun plaats verdienen naast dierlijke proteïnen. Van Loon Group heeft besloten de vleesvervangers te ontwikkelen voor de foodservicemarkt van Enkco.

Bite en structuur

Met The Blue Butcher stapt Van Loon Group als vleesverwerker in de categorie van vleesvervangers en vertaalt haar kennis en kunde naar plantaardige eiwitten. De hoofdbestanddelen bestaan uit soja en tarwe om zo de bite en structuur van vlees te krijgen. Er is gekozen voor de kleurcode blauw. Blauw staat straks voor ‘No Meat Inside’ en als inspiratie voor ’vandaag geen vlees’.

Butcher's Selection

Tijdens de Horecava presenteert Enkco nóg een tweetal nieuwe, innovatieve concepten: Egg Bites en Butcher’s Selection. Van ambachtelijke omeletten tot scrambled egg sticks, Egg Bites omvat een assortiment innovatieve kwalitatief hoogwaardige eiproducten, zonder toevoegingen gemaakt van vrije-uitloopeieren. Met de Butcher’s Selection komt Enkco met een range van slow cooked vleesproducten.

Lees ook: Van Loon Group stapt ook in vleesvervangers

 
Lees ook
Vlees supermarkt goedkoper dan vleesvervangers

Vlees supermarkt goedkoper dan vleesvervangers

Hoewel er steeds meer vleesvervangers in de schappen van de supermarkt liggen, blijven deze relatief prijzig. Tegelijkertijd blijven supermarkten stunten met kiloknallers, waardoor een stukje vlees goedkoper is. Duurzaamheidsdeskundigen pleiten voor true pricing.

Keurslager en ’t Stoepje genomineerd voor Foodservice Award 2022

Keurslager en ’t Stoepje genomineerd voor Foodservice Award 2022

De genomineerden voor de Foodservice Award 2022 zijn bekend. Er zijn twintig genomineerden verspreid over negen categorieën. ’t Stoepje is genomineerd in de categorie Marktkramen, de Keurslager in de categorie Speciaalzaken.

Wat verscheen er de afgelopen week in de media over de vleesbranche?

Wat verscheen er de afgelopen week in de media over de vleesbranche?

In de media verschijnen regelmatig berichten die interessant zijn voor de slagersbranche. Wat kwam er afgelopen week allemaal voorbij?