Vakmedianet sluit strategische samenwerking met @FoodClicks

26 januari 2018

Vakmedianet, uitgever van vaktitels zoals Vleesmagazine, Bakkerswereld, Misset Horeca en Distrifood gaat een strategische samenwerking aan met @FoodClicks.

Door de samenwerking op het gebied van B2B-informatie, onderzoek, het beheren van data over de ontwikkelingen in de out-of-homemarkt en het podium van de verschillende vaktitels ontstaat er een krachtig platform voor de totale foodsector.

Sterke marktpositie in food en horeca

Vakmedianet had met de horecatitels en de titels Distrifood en Foodmagazine al een sterke portefeuille in de out of home-markt, maar met de toevoeging van @FoodClicks wordt nu de gehele Nederlandse foodwereld bediend. Consumenten denken niet meer in aparte kanalen. Bovendien schuiven de retail-  en horecamarkt steeds vaker naar elkaar toe. CEO Ruud Bakker van Vakmedianet en uitgever Steffen van Beek van @FoodClicks zien de samenwerking daarom als een helder antwoord op die marktontwikkelingen. Voor beide partijen betekent de samenwerking een bundeling van veel expertise en duidelijke versterking van de marktpositie binnen de zakelijke informatie over de foodsector.

Out-of-homemarkt

foodclicks-213x300 @FoodClicks richt zich als crossmediaal platform op de totale markt van eten en drinken buitenshuis. De lezersdoelgroep is heel divers.  Het strekt zich uit van cafetaria-ondernemers tot tankstationhouders en van f&b-managers in attractieparken tot mensen in de school- en bedrijfscatering. De titels van Vakmedianet hebben nummer 1-posities binnen de belangrijkste kanalen van de food- en horecasector. Door de samenwerking met @FoodClicks worden alle ontwikkeling ‘at home’ en ‘out-of-home’ op de voet gevolgd. Kritisch en deskundig.

Uitgever en hoofdredacteur Steffen van Beek zal zich gaan richten op de content van @FoodClicks. Vakmedianet zal de marketing en sales ter hand nemen. Daarna worden nieuwe samenwerkingsverbanden onderzocht. Steffen van Beek gaat zich bezighouden met het opzetten en ontwikkelen van nieuwe initiatieven binnen de foodservicemarkt.

Altijd op de hoogte blijven?