De wereldwijde omzet van Unilever was in 2020 € 50,7 miljard euro. Dat is 2,4% minder dan in 2019, maar onderaan de streep boekte het bedrijf juist 0,8% meer winst: € 6,1 miljard in totaal.
De coronacrisis zorgde wel voor stijgingen en dalingen binnen verschillende categorieën producten. Artikelen voor thuis - waaronder hygiëneproducten zoals handgel en wasmiddel - verkochten beter, terwijl beautyproducten juist minder populair waren. Ook producten om thuis te eten en drinken deden het goed, zoals het ijs van Ben & Jerry's. Daarnaast lijkt de aankoop van de Vegetarische Slager in 2018 een belangrijk onderdeel, want de omzet van de Nederlandse vleesvervangerproducent steeg in 2020 met 70%. Voedingswaren voor de horeca werden daarentegen juist slechter verkocht.
De online omzet van de voedings-, verzorgings- en schoonmaakmiddelengigant groeide overigens met maar liefst 61% in 2020, goed voor inmiddels 9% van de totale omzet. In het rapport van Unilever noemt CEO Alan Jope 2020 een onrustig en onvoorspelbaar jaar, waarin Unilever zich met veerkracht en aanpassingsvermogen door de pandemie heen werkte.