Unilever 's werelds tweede adverteerder

13 augustus 2012 Lucien Joppen

AMSTERDAM – Unilever heeft het op-één-na-grootste advertentiebudget ter wereld. De onbetwiste nummer 1 is Procter & Gamble met een budget van 8,2 miljard dollar, zo blijkt uit de Top 100 van het Amerikaanse blad Advertising Age.

AMSTERDAM – Unilever heeft het op-één-na-grootste advertentiebudget ter wereld. De onbetwiste nummer 1 is Procter & Gamble met een budget van 8,2 miljard dollar, zo blijkt uit de Top 100 van het Amerikaanse blad Advertising Age


Daarentegen moet Unilever het doen met ‘maar’ 4,3 miljard dollar dat het moet spreiden over voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en household care). Ook hoog in de Top 100 staan Heineken en Philips.


In totaal besteedde de Top 100 in 2005 88,3 miljard dollar. Dat is ongeveer een kwart van de totale mediakoek, waarbij de bestedingen in zijn geheel met zo’n 4,5 procent stegen.


Lees ook:

Unilever steekt meer geld in reclame (8 januari 2006)

Altijd op de hoogte blijven?