Unilever roept BiFi-worstjes terug

attachment-001_food-image-VLS12269I01

HAMBURG - Unilever roept in Duitsland 100.000 verpakkingen met BiFi-worstjes terug. Een consument heeft in een van de salamiworstjes meerdere stukjes metaal ter grootte van een millimeter gevonden.

HAMBURG - Unilever roept in Duitsland 100.000 verpakkingen met BiFi-worstjes terug. Een consument heeft in een van de salamiworstjes meerdere stukjes metaal ter grootte van een millimeter gevonden.

Dat meldde een woordvoerder van het voedings- en wasmiddelenconcern vrijdag. Hoe de stukjes metaal in het worstje terechtkwamen, wordt onderzocht. Het gaat alleen om worstjes die in een verpakking van vijf stuks te koop zijn, met 22 juli 2010 als houdbaarheidsdatum.

Met andere BiFi-producten is niets aan de hand, ook niet met de worstjes die in Nederland verkocht worden. De terugroepactie geldt alleen in Duitsland, liet een woordvoerder van Unilever weten. 

Lees ook:
Recall: 2,2 miljoen kilo vlees teruggehaald (15 februari 2010)
550 Ton salami teruggehaald in VS (24 januari 2010)
Bijna 400 ton rundvlees teruggehaald in VS (19 januari 2010)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Meer berichten over recall

Lees ook
Plus past vleesverpakkingen aan

Plus past vleesverpakkingen aan

Plus wil minder palstic gebruiken. Daarom pastte de supermarktketen de afgelopen jaren samen met de vleesleveranciers de verpakkingen voor vlees aan. Hiermee bespaart Plus bijna 200.000 kg plastic.

Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Klantcontact, productbeleving en modern werken staan centraal bij de metamorfose van het hoofdkantoor van MULTIVAC. “Na de makeover staat er een kantoor dat klaar is voor de toekomst. Een eyecatcher waar we trots op zullen zijn.”

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Het gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje in plaats van een bakje. Volgens de supermarkt scheelt dit meer dan 500.000 kilo plastic op jaarbasis, een besparing van 70 procent. Een voordeel voor klanten is dat de nieuwe verpakking minder ruimte inneemt in de plastic afvalbak.