Unilever besteedt merkenbeheer gedeeltelijk uit

13 augustus 2012 redactie

UnileverlogoROTTERDAM - Unilever gaat het management en beheer van zijn merken gedeeltelijk uitbesteden aan advocatenkantoor Baker & McKenzie. Unilever wil hiermee kosten besparen.

Vooralsnog gaat om de administratie van het merkenbeheer, zoals registratie van nieuwe merken, beheer van de merkendatabase en aansturing van een mondiaal netwerk van handelsmerkagenten.De juridische expertise houdt Unilever in eigen beheer.

Volgens woordvoerder Gerbert van Genderen Stort maakt de operatie deel uit van het project One Unilever, waarbij deels uit kostenoverwegingen bepaalde zaken centraal worden geregeld door derden. Het bedrijf is al langer bezig om ondersteunende diensten uit te besteden.

Unilever heeft wereldwijd meer dan 160.000 merkeigenschappen (merknaam, beeldmerk, bewoordingen et cetera) geregistreerd, en is daarmee de grootste eigenaar van handelsmerken ter wereld.

Baker & McKenzie beheert al 300.000 gerenommeerde merken voor zo'n 50 bedrijven, waaronder Apple, Ikea, Levi Strauss, Sony en Orange. De waarde het contract is niet bekend gemaakt.

Lees ook:
Unilever besteedt deel automatisering uit (11 april 2006)

Of kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Unilever

Altijd op de hoogte blijven?