Unilever België en Nederland samen

attachment-001_food-image-VLS4467I01

ROTTERDAM - Unilever Nederland en Unilever België zijn samengegaan tot Unilever Benelux. Het is daarmee een van de eerste multi-country organisations binnen Unilever Europa.

ROTTERDAM - Unilever Nederland en Unilever België zijn samengegaan tot Unilever Benelux. Het is daarmee een van de eerste multi-country organisations binnen Unilever Europa.


Met de landsgrenzen overschrijdende samenwerkingsvorm van Unilever Benelux wil het concern zijn groei versnellen, de concurrentiekracht versterken en het kostenniveau verlagen.


Het samengaan tot Unilever Benelux is vandaag, 7 januari, ingegaan. Unilever Benelux zetelt in Brussel (voor de Belgische en Luxemburgse markt) en Rotterdam.


Markten samen

Door de samenwerking krijgen de Unilever-functies in België en Nederland voortaan een Benelux-verantwoordelijkheid. Zo zullen marketeers hun merkenactiviteiten nu bijvoorbeeld gaan richten op de Belgische, Nederlandse en Luxemburgse markt samen.


Alleen de retail-verkooporganisaties blijven lokaal de klanten bedienen.


Slagkracht

Harry Brouwer, chairman van Unilever Benelux: 'De slagkracht van Unilever in de Benelux-landen neemt sterk toe. We kunnen de Unilever-merken nu vanuit één organisatie efficiënt ondersteunen en verder laten groeien.'


Dominique Leroy, verantwoordelijk voor de Belgische verkooporganisatie en het Belgische deel van Unilever Benelux: 'De samenwerking met Unilever Nederland is zeer positief voor België. Het zal leiden tot nieuwe kansen voor onze merken en onze klanten.'


Lees ook:

Unox-personeel staakt nu ook (29 oktober 2007)


Unilever zet mes in merken (3 augustus 2007)


Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Unilever

Alle berichten over Unox

Lees ook
Unilever koopt De Vegetarische Slager

Unilever koopt De Vegetarische Slager

Unilever breidt zijn assortiment van vegetarische hapjes uit. Het voedings- en verzorgingsmiddelenconcern koopt De Vegetarische Slager, dat al geruime tijd aan de weg timmert met vleesvervangers.Met de overname hoopt Unilever zijn positie in levensmiddelen voor vegetariërs te versterken. Het bedrijf wijst daarbij op het positieve imago van De Vegetarische...

Marketingrapport Slagersbranche 2018 verschenen

Marketingrapport Slagersbranche 2018 verschenen

Het Marketingrapport Slagersbranche 2018 is afgelopen week verschenen. Marktdata.nl heeft een uitvoerig onderzoek uitgevoerd onder slagerijen in Nederland, de onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in het rapport.Het Marketingrapport Slagersbranche 2018 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoopgedrag, de leveranciers...

Zwanenberg Food Group rondt overname Unilever-fabriek Oss af

Zwanenberg Food Group rondt overname Unilever-fabriek Oss af

De overname van productiefaciliteit van Unilever in Oss is door Zwanenberg Food Group (ZFG) afgerond.Zwanenberg en Unilever zijn een strategische samenwerking aangegaan. Zwanenberg gaat soepen en sauzen produceren voor Unilever, onder andere voor de merken Unox en Bertolli. Alle merken en recepten blijven eigendom van Unilever. De productielocatie in...