Tavola: nieuwe hamlijn Jos Slippens (foto's)

attachment-001_food-image-VLS4756I01

KORTRIJK – Jos Slippens Vleeswaren uit Opmeer heeft op de Belgische delicatessenbeurs Tavola een nieuwe hamlijn gepresenteerd. Onder het merk 'Westfries' brengt Jos Slippens een reeks hamproducten op de markt.

KORTRIJK – Jos Slippens Vleeswaren uit Opmeer heeft op de Belgische delicatessenbeurs Tavola een nieuwe hamlijn gepresenteerd. Onder het merk ‘Westfries’ brengt Jos Slippens een reeks hamproducten op de markt.


‘Nee, het vlees is niet van West-Friese varkens’, erkent Henk Hoogeweg van Jos Slippens. ‘Maar omdat ons bedrijf in West-Friesland zit, hebben wij het zo genoemd.'


Slippens speelt met de producten in op de toenemende vraag naar ambachtelijke producten, liefst met een streekstempel.

Ambachtelijk

‘Natuurlijk zijn wij een vleeswarenfabriek, maar dat wil niet zeggen dat onze producten niet ambachtelijk worden gemaakt’, zegt Hoogeweg. ‘Wij hebben bijvoorbeeld twintig slagers in dienst die onze hammen elke dag met de hand ‘touwen’. Daar komt geen machine aan te pas.’


Nieuwe hamlijn van Jos Slippens straalt ambacht uit


Voor de export is er nog een echte West-Friese molen aan toegevoegd

Lees ook:

Veel leuk vlees op Tavola (fotoreportage) (10 maart 2008)

Tavola: Plopburgers en Bumbaschijven (11 maart 2008)

'Tavola belangrijker dan Foodweek' (11 maart 2008)

Tavola: Slicer begeeft zich op vega-markt (11 maart 2008)

Tavola: filet in tonijnsaus nieuw van Ladessa (11 maart 2008)

Foto-impressie van Anuga (15 oktober 2007) 

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Tavola

Alle berichten over Anuga

Alle berichten over Sial

Meer over
Lees ook
Westvlees en Covalis bundelen varkensvleesactiviteiten

Westvlees en Covalis bundelen varkensvleesactiviteiten

De aandeelhouders van respectievelijk Westvlees en Covalis, hebben een kaderovereenkomst getekend waarmee ze hun varkensvleesactiviteiten laten samensmelten onder de naam Belgian Pork Group. De twee ondernemingen in de Belgische varkensvleessector slaan, mits de de Belgische Mededingingsautoriteit haar goedkeuring daaraan geeft, de handen ineen om hun...

MKB-Nederland en MKB Adviseurs lanceren campagne bedrijfsoverdracht

MKB-Nederland en MKB Adviseurs lanceren campagne bedrijfsoverdracht

Om ondernemers bewust te maken van het belang van een goed voorbereide bedrijfsoverdracht en hen daarbij te ondersteunen, lanceren MKB-Nederland en het aan haar gelieerde MKB Adviseurs vandaag tijdens de Week van de Ondernemer in Utrecht de campagne 'Tijdig starten met stoppen'.De komende twee jaar zullen naar schatting 27.000 MKB-ondernemers op zoek...

Dag van de Slager bij vierhonderd slagers in heel Nederland

Dag van de Slager bij vierhonderd slagers in heel Nederland

Bijna vierhonderd slagers in heel Nederland nemen donderdag 16 april deel aan de Dag van de Slager 2015. Het thema van de dag, die voor de derde keer plaatsheeft, is 'Kunst van de Slager'. Het atelier van de deelnemers is geopend om jong en oud de kunst van de slager te laten zien, beleven en proeven.De honderden slagers hebben voor de Dag van de Slager...