Tavola: nieuwe hamlijn Jos Slippens (foto's)

attachment-001_food-image-VLS4756I01

KORTRIJK – Jos Slippens Vleeswaren uit Opmeer heeft op de Belgische delicatessenbeurs Tavola een nieuwe hamlijn gepresenteerd. Onder het merk 'Westfries' brengt Jos Slippens een reeks hamproducten op de markt.

KORTRIJK – Jos Slippens Vleeswaren uit Opmeer heeft op de Belgische delicatessenbeurs Tavola een nieuwe hamlijn gepresenteerd. Onder het merk ‘Westfries’ brengt Jos Slippens een reeks hamproducten op de markt.


‘Nee, het vlees is niet van West-Friese varkens’, erkent Henk Hoogeweg van Jos Slippens. ‘Maar omdat ons bedrijf in West-Friesland zit, hebben wij het zo genoemd.'


Slippens speelt met de producten in op de toenemende vraag naar ambachtelijke producten, liefst met een streekstempel.

Ambachtelijk

‘Natuurlijk zijn wij een vleeswarenfabriek, maar dat wil niet zeggen dat onze producten niet ambachtelijk worden gemaakt’, zegt Hoogeweg. ‘Wij hebben bijvoorbeeld twintig slagers in dienst die onze hammen elke dag met de hand ‘touwen’. Daar komt geen machine aan te pas.’


Nieuwe hamlijn van Jos Slippens straalt ambacht uit


Voor de export is er nog een echte West-Friese molen aan toegevoegd

Lees ook:

Veel leuk vlees op Tavola (fotoreportage) (10 maart 2008)

Tavola: Plopburgers en Bumbaschijven (11 maart 2008)

'Tavola belangrijker dan Foodweek' (11 maart 2008)

Tavola: Slicer begeeft zich op vega-markt (11 maart 2008)

Tavola: filet in tonijnsaus nieuw van Ladessa (11 maart 2008)

Foto-impressie van Anuga (15 oktober 2007) 

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Tavola

Alle berichten over Anuga

Alle berichten over Sial

Meer over
Lees ook
Jongeren eten wekelijks buiten de deur

Jongeren eten wekelijks buiten de deur

Jongeren eten het vaakst buiten de deur, maar geven daar per keer wel het minste aan uit.Dat blijkt uit onderzoek dat FoodService Instituut Nederland (FSIN) eind vorig jaar heeft laten doen. Van de generatie tussen de 18 en 36 jaar eet 29 procent minstens een keer per week buiten de deur. Het is daarmee de groep die het vaakst in bijvoorbeeld een restaurant...

Rabobank: Biologisch groeit harder dan markt

Rabobank: Biologisch groeit harder dan markt

De omzet in biologische voeding zal de komende tien jaar met gemiddeld 7 procent per jaar groeien.Die voorspelling doet de Rabobank in haar rapport “Organic Is Good for You”. Daarmee zal biologische voeding de komende jaren naar verwachting ongeveer drie tot vier keer zo snel groeien als de gehele voedingsmarkt. Rond 2025 zal het marktaandeel van biologisch...

Amersfoortse foodhall Amicitia na half jaar failliet

Amersfoortse foodhall Amicitia na half jaar failliet

De initiatiefnemer van Amicitia Food Village, de indoor foodmarket in de Amersfoortse koopgoot, heeft een half jaar na opening al faillissement aangevraagd.Eind juni werd het bedrijf door de rechtbank Utrecht failliet verklaard. Ondanks het faillissement is Amicitia nog wel open. Conflict met aannemer ‘Er was een conflict met de aannemer over een bedrag...