Tavola: nieuwe hamlijn Jos Slippens (foto's)

attachment-001_food-image-VLS4756I01

KORTRIJK – Jos Slippens Vleeswaren uit Opmeer heeft op de Belgische delicatessenbeurs Tavola een nieuwe hamlijn gepresenteerd. Onder het merk 'Westfries' brengt Jos Slippens een reeks hamproducten op de markt.

KORTRIJK – Jos Slippens Vleeswaren uit Opmeer heeft op de Belgische delicatessenbeurs Tavola een nieuwe hamlijn gepresenteerd. Onder het merk ‘Westfries’ brengt Jos Slippens een reeks hamproducten op de markt.


‘Nee, het vlees is niet van West-Friese varkens’, erkent Henk Hoogeweg van Jos Slippens. ‘Maar omdat ons bedrijf in West-Friesland zit, hebben wij het zo genoemd.'


Slippens speelt met de producten in op de toenemende vraag naar ambachtelijke producten, liefst met een streekstempel.

Ambachtelijk

‘Natuurlijk zijn wij een vleeswarenfabriek, maar dat wil niet zeggen dat onze producten niet ambachtelijk worden gemaakt’, zegt Hoogeweg. ‘Wij hebben bijvoorbeeld twintig slagers in dienst die onze hammen elke dag met de hand ‘touwen’. Daar komt geen machine aan te pas.’


Nieuwe hamlijn van Jos Slippens straalt ambacht uit


Voor de export is er nog een echte West-Friese molen aan toegevoegd

Lees ook:

Veel leuk vlees op Tavola (fotoreportage) (10 maart 2008)

Tavola: Plopburgers en Bumbaschijven (11 maart 2008)

'Tavola belangrijker dan Foodweek' (11 maart 2008)

Tavola: Slicer begeeft zich op vega-markt (11 maart 2008)

Tavola: filet in tonijnsaus nieuw van Ladessa (11 maart 2008)

Foto-impressie van Anuga (15 oktober 2007) 

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Tavola

Alle berichten over Anuga

Alle berichten over Sial

Meer over
Lees ook
‘Markt vleesvervangers in 10 jaar naar 140 miljard’

‘Markt vleesvervangers in 10 jaar naar 140 miljard’

De markt voor vleesvervangers is in potentie goed voor 140 miljard dollar. Volgens kenners van de Britse bank Barclays kan de omzet van onder meer bonenburgers, vegaschnitzels en andere vlees-alternatieven dat bedrag binnen tien jaar aantikken, zo schrijft zakenkrant Financial Times. Vleesvervangers zouden daarmee dan goed zijn voor 10 procent van de...

Marketingrapport Slagersbranche 2018 verschenen

Marketingrapport Slagersbranche 2018 verschenen

Het Marketingrapport Slagersbranche 2018 is afgelopen week verschenen. Marktdata.nl heeft een uitvoerig onderzoek uitgevoerd onder slagerijen in Nederland, de onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in het rapport.Het Marketingrapport Slagersbranche 2018 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoopgedrag, de leveranciers...

Slagers in Markthal hebben het moeilijk

Slagers in Markthal hebben het moeilijk

Leegstand wordt een steeds groter probleem voor de Markthal in Rotterdam. Sinds de opening van het woon- en winkelgebouw met inpandige markthal in oktober 2014, stonden op geen enkel moment zo veel kramen leeg al nu. Waar horeca-ondernemers goede zaken doen, hebben veel eigenaren van versunits, waaronder diverse slagers, moeite het hoofd boven water...