Spam is weer hip, fun en hot in Amerika

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

MILWAUKEE – Spam is bezig met een revival in Amerika en producent Hormel poetst het imago van de ham-in-blik nog eens extra op met een hippe tv- en radiocampagne.

MILWAUKEE – Spam is bezig met een revival in Amerika en producent Hormel poetst het imago van de ham-in-blik nog eens extra op met een hippe tv- en radiocampagne.

Tijdens de vette economische jaren haalde menigeen zijn neus op voor het goedkope, 72 jaar geleden uitgevonden vleesproduct in blik, maar nu de bodem van ieders portemonnee in zicht komt, is Spam in de VS weer helemaal hot.

Campagne

Hormel startte deze week dan ook met een uitgebreide reclamecampagne onder de titel ‘Break the Monotony’ (‘doorbreek de sleur’). Hierin wordt Spam neergezet als een hip, fris en leuk ingrediënt dat gebruikt kan worden in een reeks van gerechten.

Website

Ook de Spam-website heeft een oppepper gekregen. Op de site staan zo’n 350 recepten met goedkope ingrediënten als ei, tomaat, aardappel en pasta waarin Spam verwerkt kan worden.

Zo zijn er de Cheesy Country Spam Puff, Spamaroni en Spam Lettuce Wraps. Daarnaast zijn er op de websites Spam Games en een Spam Shop en kun je lid worden van de Spam Club.

Recessie

De verkopen van voedsel in blik – en vlees in blik in bijzonder – stijgen in de Verenigde Staten flink tijdens deze recessie. Consumenten zijn massaal op zoek naar goedkope vleesproducten.

Bekijk hier de nieuwe tv-spotjes van Spam

 

Bekijk hier het beroemde Monty Python-filmpje 'Spam, Spam, Spam, Spam'

 

Lees ook:

Spam en McDonald's winnaars in recessie (11 december 20080

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Spam

Alle berichten over de recessie

Altijd op de hoogte blijven?