Smithfield wordt verpakt-vleesconcern

13 augustus 2012 Tom van der Meer

SMITHFIELD - Smithfield gaat de focus meer leggen op verpakt varkensvlees. Dit om de marges te verhogen en fluctuaties te verminderen.

SMITHFIELD - Smithfield gaat de focus meer leggen op verpakt varkensvlees. Dit om de marges te verhogen en fluctuaties te verminderen.


Dat zegt CEO Larry Pope van het vleesbedrijf. Onverpakt varkensvlees en varkensvleesproducten blijven belangrijk voor het bedrijf maar verpakt vlees wordt belangrijker. Dit verpakt vlees wordt verkocht onder de merknamen als Armour, Eckrich en Farmland.


Met deze focus verwacht het bedrijf minder afhankelijk te worden van kosten voor ingrediënten en schommelende markgerelateerde tprijzen voor vlees en vleesproducten die niet verpakt zijn


Hoge kosten

Smithfield had en moeilijk 2008 achter de rug. Dit werkte begin 2009 nog door. Belangrijkste oorzaak waren de hoge kosten voor varkensvoer en brandstofkosten, de economische crisis en de Mexicaanse griep


Het concern heeft een hersturctureringsplan gelanceerd waarbij de eigen veestapel wordt ingekrompen en vleesfabrieken sluiten.


'Ons herstructureringsplan heeft de bodem nog niet bereikt. We zullen meer een consumentengericht verpakt-vleesconcern worden dan dat we een bedrijf in agro-activiteiten zijn.'


Lees ook:

Smithfield lijdt 68 miljoen euro verlies (9 september 2009)

Smithfield beperkt verlies (18 juni 2009)

Smithfield zet mes in bedrijven (18 februari 2009)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over Smithfield

Altijd op de hoogte blijven?