Smaakpolitie mikt ook op retailers

6 december 2007 redactie

AMSTERDAM - Het televisieprogramma de Smaakpolitie van SBS6 breidt zijn activiteiten uit van de horeca naar de retail. Het programma richt zijn pijlen binnenkort ook op slagerijen.

AMSTERDAM - Het televisieprogramma de Smaakpolitie van SBS6 breidt zijn activiteiten uit van de horeca naar de retail. Het programma richt zijn pijlen binnenkort ook op slagerijen.

Dat onthulde Rob Geus, die dit programma voor SBS6 presenteert op een bijeenkomst van het Echte Bakkersgilde. De plannen voor de serie van de smaakpolitie waarin de slagerij centraal staat zijn in een vergevorderd stadium.

Geus zegt dat hij met zijn optreden van de smaakpolitie in de horeca toch heeft weten te bereiken dat dara een andere houding ten opzichte van hygiëne is ontstaan. Het liefst wil Geus in andere landen soortgelijke opnames maken. 'De toepassing van de HACCP-regels houdt bij de grens met België wel zo'n beetje op”, aldus Rob Geus. Voor de bakkerij staat nog geen programma gepland. 'Ik ben onder de indruk hoe de bakkerij zijn regels voor elkaar heeft.'

Altijd op de hoogte blijven?