Smaakpolitie mikt ook op retailers

AMSTERDAM - Het televisieprogramma de Smaakpolitie van SBS6 breidt zijn activiteiten uit van de horeca naar de retail. Het programma richt zijn pijlen binnenkort ook op slagerijen.

AMSTERDAM - Het televisieprogramma de Smaakpolitie van SBS6 breidt zijn activiteiten uit van de horeca naar de retail. Het programma richt zijn pijlen binnenkort ook op slagerijen.

Dat onthulde Rob Geus, die dit programma voor SBS6 presenteert op een bijeenkomst van het Echte Bakkersgilde. De plannen voor de serie van de smaakpolitie waarin de slagerij centraal staat zijn in een vergevorderd stadium.

Geus zegt dat hij met zijn optreden van de smaakpolitie in de horeca toch heeft weten te bereiken dat dara een andere houding ten opzichte van hygiëne is ontstaan. Het liefst wil Geus in andere landen soortgelijke opnames maken. 'De toepassing van de HACCP-regels houdt bij de grens met België wel zo'n beetje op”, aldus Rob Geus. Voor de bakkerij staat nog geen programma gepland. 'Ik ben onder de indruk hoe de bakkerij zijn regels voor elkaar heeft.'

Lees ook
KNS: ‘Sluiting slagerijen dreigt door hoge energieprijzen’

KNS: ‘Sluiting slagerijen dreigt door hoge energieprijzen’

Bijna 75% van de bij Koninklijke Nederlandse Slagers aangesloten slagers heeft last van extreem hoge energieprijzen, blijkt uit een ledenpeiling van KNS. De branchevereniging roept de overheid op om met een oplossing te komen.

Vlees in de media - week 35

Vlees in de media - week 35

Lancering Nederland Vleesland, uitbreiding slagerij Jansen en en dreigend tekort aan CO2. Wat lazen we afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Het afgelopen jaar is het aantal winkels voor het eerst sinds 2010 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Er zijn vooral winkels die voedingsmiddelen verkopen bijgekomen, zoals supermarkten, (banket)bakers, slijterijen en viswinkels.