Slippens van Sligro beste topman in 2006

attachment-001_food-image-VLS2994I01

NOORDWIJK - Bestuursvoorzitter Abel Slippens van Sligro Food Group is maandagavond uitgeroepen tot Topman van het Jaar 2006.

NOORDWIJK - Bestuursvoorzitter Abel Slippens van Sligro Food Group is maandagavond uitgeroepen tot Topman van het Jaar 2006.


De jury omschreef Slippens als een 'echte ondernemer'.

Groothandel Sligro, als familiebedrijf opgericht in de jaren dertig, groeide onder leiding van Slippens gestaag, meldt de jury, samengesteld door het tijdschrift FEM Business.

Sinds zijn aantreden is het bedrijf bijna zeventien keer zoveel waard geworden. Het geheim van Slippens is volgens de jury zijn consistente overnamestrategie.

De Sligro-topman volgt Peter Elverding van DSM op als topman van het jaar. Eerdere winnaars van de prijs, die in 1997 voor het eerst werd uitgereikt, zijn onder meer Cor Boonstra (Philips, 2000) en Jaap Blokker (Blokker Holding, 2003).

Andere genomineerden uit de foodsector waren Wout Dekker van Nutreco en Jan Bennink van Nutreco


Lees ook:

Sligro en Sperwer kopen Edah (29 mei 2006)


Of kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over Sligro

Link:

Bestuursvoorzitter.nl

(Foto: FEM Business)

Lees ook
‘Slim verpakken zorgt voor stijging omzet en daling dervingskosten’

‘Slim verpakken zorgt voor stijging omzet en daling dervingskosten’

Voorverpakken en gepersonaliseerd verpakken zijn in opkomst in de vleesbranche. Daarnaast is de aandacht voor duurzaamheid onverminderd hoog. Ook voor speciale feestdagen worden steeds innovatievere oplossingen gevonden om de klant maatwerk te kunnen bieden. Een skinpack hoort hier steeds vaker bij. Vandaag het eerste deel van deze rondvraag met Huub...

‘Consument wil precies weten waar vlees vandaan komt’

‘Consument wil precies weten waar vlees vandaan komt’

Vleesbedrijf De Vries in Feanwâlden bestaat uit twee delen. “Enerzijds zijn we een horecagroothandel, momenteel met name richting de Oosterse horeca. Anderzijds zijn we producent van ambachtelijk gerookte spekartikelen.”

Foodimpuls en Zweistra beëindigen samenwerking

Foodimpuls en Zweistra beëindigen samenwerking

De familiebedrijven Foodimpuls bv en Zweistra hebben besloten om per 2 juli de samenwerking stop te zetten. Hiermee komt er een einde aan de langdurige samenwerking van de twee bedrijven. Foodimpuls bv zet de activiteiten voort met Haarsma Foodimpuls en Verscentrum Ede als grote en krachtige vertegenwoordigers van het merk. Het Brabantse Zweistra gaat...