Slagers op Instagram: trends en tips

21 november 2024 Redactie Vleesmagazine
MARKETING | De winter komt er aan. Dat betekent koud weer, Sinterklaas en Kerstmis. Voor slagers een reden om hun assortiment aan te passen. En dat zie je niet alleen in de winkel, maar ook op Instagram.

Veel slagers gebruiken Instagram voor de promotie van hun winkel en hun producten. Nu de winter nadert zijn er veel inhaakmomenten. We scrollden door Instagram en signaleerden drie trends: najaar/winter, Sinterklaas en kerstmis.

Najaar/Winter

Het is eind november en het wordt weer koud. Mensen hebben dan weer behoefte aan echte winterkost. Dus veel stamppotten, rookworst en erwtensoep. Op Instagram zagen we dan ook posts met vooral foto’s van deze gerechten.

Tip: Het spreekt voor zich, maar plaats alleen goede foto’s. Zorg ervoor dat je foto’s altijd scherp zijn en uitnodigen om het product te eten. Maak gebruik van goede belichting, bij voorkeur daglicht en geen  tl-licht.

(© slagerij van Otterdijk)
(© Uw Slager Andriga)
(© Slagerij Bader)
(© Slagerij Duijn)
(© Slagerij Corianne van der Linden)
(© Keurslager Dobbelaere)
 
 

Sinterklaas

Ook Sinterklaas is inmiddels weer in het land en niet alleen bakkers springen hier op in. Slagers geven maaltijdsuggesties voor het ‘heerlijk avondje’, verkopen weer saucijzenletters en -staven of maken een filmpje van de Pieten in de winkel.

Tip: Let op het formaat van je video. Plaats je een video in je story film deze dan verticaal in plaats van horizontaal. Horizontale video’s worden namelijk heel klein weergegeven. Wil je meer weten over het plaatsen van video's? Neem dan eens een kijkje op de website van De Videomakers.

(© Uw Slager Kersenboogerd)
(© Slagerij van Eijk)
(© Slagerij Smit Dokkum)
(© Keurslagerij Jellema)
(© Keurslager van Rooijen)
 
 

Kerstmis

Voor sommige lijkt het misschien nog ver weg, maar ook de kerst komt er aan. Slagers zijn hier al druk mee in de weer. Van het bepalen van de bestellingen tot het maken van de planning van deze drukke periode. Communicatie naar de klant is hierin belangrijk. Hiervoor gebruiken slagers ook Instagram. Bijvoorbeeld aan posts over de kerstfolder, menusuggesties en ideeën voor relatiegeschenken.

Tip: Bij het plaatsen van een story heb je de mogelijkheid om een link toevoegen. Hiermee kun je klanten online naar jouw bestellijst laten gaan zodat ze deze direct kunnen kunnen invullen.

(© Vleeschhouwerij Zetten)
(© Slagerij van Koppen)
(© Keurslagers)
(© Keurslagerij van Kraaij)
 
 

Wil je meer weten over onlineverkoop via sociale media. Vleesmagazine sprak hierover met voormalig slagersvrouw Gisèle Rebel van de Foodie Content Factory. Abonnees kunnen dit artikel online terug lezen. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af en krijg toegang tot ons digitaal archief.

Naar het artikel

Altijd op de hoogte blijven?